میوه‌ای معجزه‌آسا با خاصیت کنترل قند خون

عناب خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد؛ برای درمان بسیاری از بیماری‌های شایع می‌توان از میوه، برگ و ریشه آن استفاده کرد؛ در این مطلب به خواص عناب برای کمک به درمان و کنترل قند خون آشنا می‌شوید.

تصویر میوه‌ای معجزه‌آسا با خاصیت کنترل قند خون

به گزارش سایت خبری پرسون، میوه عناب می‌تواند به‌عنوان یک غذای سالم مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا همه محتویات فیبرهای غذایی و فروکتوز موجود در آن می‌تواند با آهسته کردن هضم غذا به کنترل قند خون کمک کند. نتایج یک مطالعه نشان داد که میوه عناب دارای فعالیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است و در پیشگیری از التهاب ناشی از دیابت و درمان دیابت سودمند است؛ به این منظور می‌توان از پودر میوه عناب برای بیماران دیابتی استفاده کرد.

مهم‌ترین خواص عناب

عناب برای چی خوبه؟ از خواص عناب تازه می‌توان به خواص درمانی آن برای آرامش‌بخشی و ضد بدخلقی نام برد و در طب سنتی چینی و کره از آن به‌عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می‌شود، استفاده می‌‌کنند.این گیاه باعث تقویت معده و طحال و سیستم گوارشی شده است و برای درمان بیماری‌های گوارشی استفاده می‌شود. از دیگر خواص عناب می‌توان به تصفیه خون و دفع سموم بدن اشاره کرد.همچنین گیاه عناب از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می‌نماید و در موارد مراقبت‌ها و درمان‌های پوست، عناب سبب روشنی پوست می‌شود.

از دیگر خواص عناب تازه می‌توان به خواصی چون خونساز بودن و ملین بودن اشاره کرد. همچنین عناب دارای لعاب بسیار زیادی است و سینه را نرم می‌نماید. استفاده از مغز میوه در زخم‌ها و بریدگی‌ها سبب سرعت بخشیدن به بهبود آن‌ها خواهد شد. عناب همچنین دندان‌ها را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌سازد. چای عناب دارای ماده ضد سرطانی است و همچنین باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده و تقویت عضلات می‌شود.

برگ‌های درختچه این گیاه نیز فواید بسیاری داشته و از خواص جوشانده عناب برگ عناب برای تسکین گلودرد و از عصاره آن برای درمان آن استفاده می‌شود. همچنین عناب با دارابودن مقادیر بسیار بالای ویتامین ‌K در موارد خونریزی و انعقاد خون بسیار مفید است. عناب دارای پروتئین، مواد قندی و مقدار زیادی ویتامین C است و در خواص عناب برای سرماخوردگی نیز خاصیت دارویی دارد. در طب اسلامی نیز از عناب به عنوان ماده‌ای جهت پاکسازی خون و از بین برنده جوش صورت استفاده می‌شود.

503368