تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

برخی از غذاهای محبوب ما در روند پخته شدن ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند و بهتر است آن‌ها را به صورت خام مصرف کنیم تا ویتامین‌ها و منافع آن برای سلامت به طور کامل به بدن برسد.
دویدن فواید بسیار و متنوعی دارد از جمله تقویت پاها، تقویت مفاصل آنها، تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با بیماری های قلبی و عروقی، کاهش فشار خون، کاهش سطح کلسترول بد، سوزاندن کالری و افزایش گردش خون؛ اما دانشمندان همچنین دریافته اند که نقش موثری در درمان اضطراب و افسردگی دارد.
به خاطر شلوغ بودن زندگی در دنیای مدرن به‌ندرت افراد سه وعده غذایی در یک روز می‌پزند و تمایل دارند غذای باقیمانده را مجددا گرم کنند.
تحقیقات نشان داده که سیر اثرات کاهنده غلظت بالای قند و چربی خون و پرفشاری خون دارد و از تصلب شرائین پیشگیری می کند و از این طریق احتمال سکته قلبی و مغزی را کاهش می دهد.
نتیجه تحقیقات تازه نشان می‌دهند برخی از مواد غذایی در مورد کلسترول به اشتباه اهریمنی قلمداد شده‌اند. نمی‌توانیم بگوییم که همه چربی‌های اشباع‌شده مضر هستند. با این وجود، آنچه می‌توانیم بگوییم این است که باید به مقدار آن و کالری دریافتی توجه داشت و از زیاده‌روی در مصرف آن خودداری ورزید.
جینسینگ دربهبود سیستم ایمنی، بهبود حافظه، کاهش کلسترول و پیشگیری از آلزایمر، به لاغری سریع نیز کمک می‌کند.
کافئین جذب بالایی در بدن دارد و تأثیرات فوری آن معمولاً در عرض ۵ تا ۳۰ دقیقه از مصرف نمایان می‌شود و نوشیدن تنها یک جرعه می‌تواند کافی باشد. این تأثیرات شامل افزایش فعالیت دستگاه‌های تنفسی و قلبی عروقی، تقویت آمادگی شناختی و افزایش شادابی بدنی می‌شود.
قوز کردن شانه‌ها و قوس دادن به پشت در حین تایپ کردن در رایانه می‌تواند فشار بیشتری بر روی باسن، گردن و کمر شما وارد کند. این مورد نه تنها موجب ناراحتی می‌شود، بلکه وضعیت بدنی نامناسب می‌تواند بر سلامت جسمانی ما به روش‌های دیگری تاثیر بگذارد.
از دیگر خواص انواع پیاز از جمله پیاز قرمز می‌توان به وجود فیبرهای مفید برای میکروبیوم اشاره کرد. اینولین نوعی پری‌بیوتیک است که برای حفظ و تغذیه باکتری‌های مفید روده یا میکروبیوم مفید است.
آب نارگیل عصاره شفافی است که در نارگیل‌های جوان و سبز یافت می‌شود اما شیر نارگیل از میوه‌های رسیده قهوه‌ای رنگ به دست می‌آید و گوشته داخلی میوه و آب آن برای درست‌ کردن یک نوشیدنی خامه‌ای مخلوط می‌شوند.
اگر چند دقیقه بعد از انجام فعالیت‌های ورزشی روزانه فشار بسیار زیادی به بدن‌تان وارد می‌شود، پای عوامل دیگری در میان است که احتمالا خودتان از آنها بی‌خبر هستید.
طبق نتایج یک پژوهش جدید، به‌نظر می‌رسد که رژیم غذایی متشکل از سبزیجات، غذای دریایی و غلات کامل تنها با ۱ درصد کاهش وزن، علائم پیر شدن سریع مغز را، که یکی از عواقب متداول چاقی است، بهبود می‌دهد.
طبیعتا با بالاتر رفتن سن اتفاقات زیادی برای بدن خواهد افتاد، اگر از قبل با این اتفاقات آشنا باشید تحمل، پیشگیری و گذراندن این دوران برایتان راحت تر خواهد بود.
این روزها افراد به دلیل مشغله زیاد و انجام کارهای بیرون از خانه فرصت کافی برای آشپزی ندارند بنابراین برای کمتر شدن زمان پخت غذا از مواد غذایی فریزشده استفاده می‌کنند.
بسیاری از افراد ممکن است ندانند که پوست انار نیز مانند دانه‌های آن مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و به دلیل برخورداری از مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان، حتی از دانه‌های آن نیز ارزشمندتر است.
قارچ از جمله خوراکی‌های لذیذی است که برای سلامتی نیز بسیار مفید است البته به شرط این‌ که آن را از جای مطمئن تهیه کنید و اطمینان داشته باشید سمی نیستند. اکثر ما قارچ را می‌پزیم یا سوخاری می‌کنیم اما آیا قارچ را می‌توان به صورت خام هم مصرف کرد؟
آب نارگیل، عصاره شیرین و با طراوت در نارگیل‌های جوان و نه‌ چندان رسیده است که از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری سرشار است و به حمایت از عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب و تعادل مایعات بدن کمک می‌کند.
به گفته یک کارشناس آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی، پروتئین با کیفیت بالا، کلسیم و یتامین D از مهمترین مواد مغذی موثر بر حفظ تراکم استخوان هستند. کاویانی، شیر، پنیر، ماست و غذاهای دریایی به ویژه ماهی را از بهترین منابع غذایی حاوی کلسیم و پروتئین توامان برشمرد.
سازمان آگهی های پرسون