تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

آیا می‌دانید تهرانی‌های قدیم هر فصل‌ به ویژه موقع رسیدن فصل بارندگی و سرما چه غذاهایی می‌خوردند تا مریض نشوند؟ غذاها و نوشیدنی‌هایی که برخی در معابر عرضه می‌شد و به راحتی و ارزانی در دسترس آنها بود.
رئیس پژوهشکده گفت: چاقی، دیابت، چربی خون، بیماری‌های تیروئید و پوکی استخوان از شایع‌ترین بیماری‌های حوزه غدد درون ریز و متابولیسم در کشور محسوب می‌شوند.
گرچه به‌نظر می‌رسد آب پرتقال نوشیدنی سالم برای وعده صبحانه است اما این باور اشتباه است. در واقع، این نوشیدنی حاوی فیبرهای مفید میوه نیست و احتمال افزایش قند خون را نیز بالا می‌برد.

قهوه، نوشیدنی محبوبی است که بسیاری از افراد پس از بیدار شدن از خواب می‌نوشند تا انرژی شان را تقویت کنند و انرژی بیشتری برای فعالیت‌های روزمره داشته ‌باشند. انواع خوراکی‌ها یا نوشیدنی‌ها را می‌توان به قهوه اضافه کرد تا تاثیر محرک آن کمتر شده و مشکلات احتمالی مانند درد معده در افراد کاهش یابد.
آن چیزی که این روزها بازارش داغ است، انواع برنامه‌های رژیم غذایی و لاغری است. از همان‌هایی که به شما وعده می‌دهد به شکل جادویی و خارق‌العاده‌ای، چربی‌های بدنتان را چندروزه آب می‌کند و شما را مانند بسیاری از ستاره‌های سینما متناسب و خوش‌اندام می‌کند!
متهم ردیف اول آپاندیس است، عضوی آشنا برای همه. آپاندیس در ناحیه شکمی و در جایی قرار دارد که روده بزرگ به روده کوچک وصل می‌شود اما گاهی همین عضو کوچک و بی‌آزار، دچار مشکل شده و امان ما را می‌برد و مجبوریم به بیمارستان برویم و در عملی نه‌ چندان سخت، آن را خارج کنیم البته بدون هیچ نیازی به یک عضو جایگزین.
در طول دهه گذشته، افزایش مصرف غذا‌های فرآوری شده و فوق فرآوری شده در سراسر جهان مشاهده شده است. این تغییر منجر به تشدید نیاز به بررسی و افزایش آگاهی در مورد اثرات این غذا‌ها بر سلامت کلی شده است.
نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی‌اشت‌هایی و کاهش گرمای بدن نیز مفید است.
شکی نیست که همه ما به دنبال زندگی طولانی و شاد و عاری از استرس و بیماری هستیم و این همان چیزی است که باعث می شود بسیاری از افراد به دنبال چیزهایی باشند که افرادی که عمر طولانی تر و سالم تری دارند استفاده می کنند.
فست فود یک گزینه غذایی رایج و پرکالری است که عموماً هیچ فایده‌ای برای سلامتی ندارد. خوردن بیش از حد این غذا‌ها می‌تواند تقریباً بر تمام بخش‌های بدن تأثیر منفی بگذارد.
ممکن است به نظر برسد که ورم معده بعد از زیاده روی در خوردن غذا و نوشیدنی بیش از اندازه رخ می‌دهد، اما در واقع می‌تواند نشانه‌ای از نارسایی قلبی باشد.
گروه بهداشتی بوپا اعلام کرده است که اگر می‌خواهید پس از غذا خوردن مسواک بزنید؛ بهتر است دست‌کم یک ساعت صبر کنید تا بزاق فرصت داشته باشد اسید‌هایی را که غذا در دهان ایجاد کرده است، خنثی کند.
سازمان آگهی های پرسون