تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

دانه چیا یک دانه باستانی است که در رژیم غذایی مدرن در کشورهای مختلف بسیار محبوب است.چیا منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است زیرا حاوی درصد بالایی از اسید آلفا لینولنیک است.
جالب است بدانید که لپه از منابع گیاهی کلسیم نیز هست به طوری که با خوردن 100 گرم از آن حداقل 60 میلی‌گرم کلسیم تامین می‌شود البته این مقدار جذب پایین‌تری دارد اما برای آن‌هایی که شیر و لبنیات نمی‌خورند یک عادت غذایی مناسب تلقی می‌شود.
گیاه ریحان که در طب سنتی به نام «شاهسپرم» شناخته می‌شود، طبعی گرم و خشک دارد و تحلیل‌برنده ورم‌ها و خواب‌آور بوده و بوییدن آن از بین برنده سردرد افراد گرم مزاج و دور کننده حشرات موذی است.
فندق خام به دلیل داشتن فیبر بالا، کارکرد معده را افزایش می‌دهد و جلوی یبوست را می‌گیرد. یبوست مادر تمامی بیماری‌ها شناخته می‌شود و خوردن فندق می‌تواند این مشکل را برطرف کند.
اما مهم است که بدانیم مصرف ماست با برخی از غذاها ممکن است تأثیرات نامطلوبی بر سلامتی داشته باشد. بنابراین، آگاهی از این ترکیبات و اجتناب از مصرف آن‌ها با ماست، گامی مهم در حفظ سلامت و تغذیه مناسب است.
گلابی به‌عنوان یک میوه آبدار و شیرین سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها است و می‌تواند گزینه باکیفیتی برای افراد علاقه‌مند به طعم‌های شیرین و دسرهای مختلف باشد. افزودن دارچین و زنجبیل به تکه‌های خردشده گلابی و پختن آن درون فر می‌تواند یک دسر باکیفیت و شیرین را در اختیار شما بگذارد.
طعم آن ممکن است تند باشد، اما این دانه های زرد به عنوان مخزن داروهای طبیعی در نظر گرفته می شوند و می توان از آنها برای پیش گیری و درمان برخی از مشکلات سلامتی استفاده کرد.
انار، ازگیل، به و خرمالو را فقط در این فصل می‌توانید پیدا کنید؛ میوه‌هایی که فقط مخصوص پاییز و زمستان هستند، مخصوص روز‌های سرد و برفی و شب‌های بلند زمستانی که در خانه و دور هم با خوردن این میوه‌ها کلی خوش می‌گذرد.

مصرف ماهی‌های سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین، روی، منیزیم، سلنیوم، آهن و ید را در کاهش تنگی نفس و اثرات زیان بار ترکیبات التهاب آور مفید دانست.
ویتامینK برای انعقاد خون ضروری است اما نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد این ویتامین در سلامت ریه‌ها نیز نقش دارد. منابع غذایی ویتامینK متنوع است و می‌توان با گنجاندن آنها در تغذیه روزانه این نیاز بدن را تامین کرد.
برای این که بتوانید این میوه را به درستی انتخاب کنید نیاز است تا تشخیص انار شیرین را بلد باشید. در ادامه این مطلب روش های را برای این منظور را بیان می کنیم که به شما در انتخاب انارهای تازه و شیرین کمک می کند.
نوشیدن جوشان C با معده خالی کار خوبی نیست؛ به جای نوشیدن جوشان C با معده خالی، می توانید آن را بعد از غذا خوردن و نوشیدن آب کافی بنوشید. این امر هم از سلامت شما اطمینان حاصل می کند و هم مقاومت و سلامت کلی شما را افزایش می دهد.
اگر از سردردهای مکرر رنج می‌برید نمی‌توان تنها آن را ناشی از کار یا استرس شما دانست، بلکه آنچه می‌نوشید نیز احتمال دارد منجر به سردرد شود. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما حتی یک فنجان قهوه داغی که برای التیام سردرد می نوشید، می‌تواند دلیلی برای ایجاد این سردردهای عصبی باشد.
حفظ سلامت خون می‌تواند عملکرد موثر اندام‌ها و بافت‌های بدن ما را تضمین کند. همچنین می‌تواند از کم‌خونی جلوگیری کرده و سلامت عمومی شما را بهبود بخشد. از این رو، لازم است اطمینان حاصل شود که بدن شما مواد مغذی لازم برای خون سالم را دریافت می‌کند.
سازمان آگهی های پرسون