تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

پزشکان و دامپزشکان جهان در حال بررسی ویژگی‌های خواب عمیق در خواب‌های زمستانی هستند و در نظر دارند از این دانش برای درمان مشکلات قلبی عروقی و سفرهای فضایی استفاده کنند.
نیترات باعث بیماری‌هایی از قبیل کم خونی، سقط جنین و انواع سرطان‌ها می‌شود و میزان مجاز ورود نیترات به بدن هر فرد ۳/۶۵ میلی‌گرم بر هر ...


لپه، به لطف داشتن آهن و فولات فراوان، در افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون نقش دارد. این خاصیت باعث می‌شود که مصرف منظم لپه در پیشگیری و درمان کم‌خونی و آنمی موثر باشد.
اگر به دنبال روغن‌های آشپزی سالم هستید، این چربی‌های سالم انتخاب‌هایی عالی هستند. آن‌ها نه تنها برای پخت و پز روزانه مناسب هستند، بلکه نشان داده شده است که با فواید سلامتی از جمله کاهش خطر بیماری قلبی و فراهم آوردن آنتی اکسیدان‌های محافظ همراه هستند.
راه‌های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد، شاید عجیب به نظر برسد، اما یکی از راه‌های غیر معمول در این زمینه کم کردن وزن در حین خواب است. کاهش وزن هنگام خواب به حفظ یک سبک زندگی سالم و انتخاب‌های کلی خوب در طول روز بستگی دارد.
در فصل زمستان می‌توان به جای فست فودها و غذاهای فراوری شده، از گزینه‌های خوراکی‌ سالم به منظور ایجاد حس آرامش و گرما در بدن استفاده کرد.
استرس روزانه، خستگی، کمبود مواد مغذی و غیره، عملکرد مغز را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ اگر می‌خواهید حافظه قوی‌ای داشته باشید از این خوراکی‌ها استفاده کنید.
گفته می‌شود که پادشاهان هندی و تایلندی در گذشته دستور تهیه این چای را در مهمانی‌های خود می‌دادند. آماده‌اش در بازار موجود است، اما وقتی می‌توانید به سرعت در منزل آماده کنید بهتر است تازه و قابل اطمینان آن را داشته باشید.
در حالی که همه غذاها می توانند در یک رژیم غذایی متعادل قرار گیرند، برخی از میان وعده ها آنقدر که به نظر می رسد سالم نیستند. چه کالری پنهان، سدیم بالا، چربی اضافی یا سموم مخفی در بسته بندی، برخی تنقلات ممکن است اهداف سلامتی شما را از مسیر خارج کنند.
در فصل سرما برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی می‌توان از چاشنی‌های ترش مانند آب لیموترش استفاده کرد. افراد همچنین باید بحث گرم و سرد شدن بدنشان را رعایت کنند؛ برای مثال برخی بعد از حمام بلافاصله از خانه خارج می‌شوند یا می‌خوابند، این مسائل می‌توانند موجب بیمار شدن شود.
نان‌ها انواع مختلفی دارند که با مواد مغذی متنوعی تولید می‌شوند. افرادی که سعی در کاهش وزن و حفظ تناسب اندام دارند، در انتخاب نان محدود هستند. آن‌ها باید نان‌هایی با فیبر بالا مصرف کنند.
موز بدون شک یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها نزد کودکان، جوانان و سالمندان است. این میوه سرشار از پروتئین‌های غنی کننده سلامت و سایر مواد مغذی حیاتی است.
سازمان آگهی های پرسون