بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی برای اندروید و آیفون

در این روزها که تورم و شرایط سخت اقتصادی بر فضای جامعه حکم فرماست، مدیریت هزینه‌ها به یک موضوع اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده به خصوص آنکه تعداد خریدهای اینترنتی، پرداخت قبوض و ده‌ها هزینه متنوع رشد بی سابقه‌ای پیدا کرده است.
تصویر بهترین اپلیکیشن های مدیریت مالی برای اندروید و آیفون

به گزارش سایت خبری پرسون، اقتصاد یکی از مهمترین جنبه های زندگی ما را تشکیل میدهد. این موضوع میتواند در حد یک سرمایه گذاری کلان باشد یا ممکن است فقط یک خرید ساده از فروشگاه محله مان باشد. در هر صورت ما دوست داریم که برنامه ریزی مالی داشته باشیم و امور اقتصادی خود را کنترل کنیم. یکی از روش های کنترل امور مالی که این روز ها بسیار رایج است استفاده از اپلیکیشن های مدیریت امور مالی است که به علت سادگی و در عین حال در دسترس بودن همیشگی تلفن همراه، بهترین روش محسوب میشود. در ادامه شما را با چند اپلیکیشن برتر مدیریت امور مالی آشنا میکنیم.

اپلیکیشن Quicken

Quicken به‌عنوان موفق‌ترین نرم‌افزار حسابداری شخصی در سال ۲۰۱۹ شناخته‌شده است که به‌صورت تحت وب کار می‌کند.

از امکانات بسیار متنوع این نرم‌افزار می‌توان به برنامه‌ریزی بودجه و حتی آموزش‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری اشاره کرد. این نرم‌افزار بیشترین امکانات را در میان نرم‌افزارهای حسابداری داراست.

با به‌کارگیری این نرم‌افزار می‌توانید پرداخت قبوض خود را به‌صورت مستقیم پیگیری کرده و حتی برای پرداخت بدهی‌ها زمان مشخصی را از پیش تعیین کنید.

برای استفاده از اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی Quicken باید سالانه مبلغی را جهت خرید پرداخت کنید که این مبلغ بسته به سطح فعالیت شما از ۳۵.۹۹ دلار به بالا است.

پس اگر می‌خواهید از یک نرم‌افزار انگلیسی فوق حرفه‌ای برای سروسامان دادن به داده‌های مالیتان استفاده کنید Quicken یک گزینه مناسب برای شما است.

اپلیکیشن Mint

سیستم‌عامل‌ها: اندروید و IOS
هزینه لازم برای تهیه برنامه: رایگان (پرداخت هزینه برای فعال‌سازی برخی قابلیت‌ها)

امتیازها

برنامه‌ای ارزشمند برای بودجه‌بندی؛

دارای قابلیت هشداردهی برای قبض‌های آتی؛

امکان همگام‌سازی آن با اپلیکیشن‌های مالی و بانکی دیگر: می‌توانید بر تراکنش‌های مالی نظارت کنید، هزینه‌ها را در دسته‌بندی‌های جداگانه پیگیری کنید و بر جریان نقدی نظارت داشته باشید؛ همه و همه روی یک داشبورد.

قابلیت شخصی‌سازی دسته‌بندی‌ها؛

ویرایش هم‌زمان چند تراکنش مالی.

نقطه‌ضعف

مینت نیز مثل هر برنامه دیگری خالی از ایراد نیست و مشکلاتی به آن وارد است؛ مثلا می‌توان به تبلیغات درون‌برنامه‌ای آن اشاره کرد که برای برخی کاربران ناخوشایند است (هرچند با تمامی امکاناتی که به‌رایگان در اختیار کاربر می‌گذارد چندان هم ناعادلانه نیست).

اپلیکیشن هلو

حتماً نام هلو را شنیده‌اید. این شرکت که در راستای برنامه‌نویسی و عرضه نرم‌افزارهای حسابداری فعالیت دارد برای مدیریت مالی شخصی شما هم اپلیکیشنی دارد.

بر خلاف حسابدار شخصی محک، حسابدار هلو محیط کاربری چندان ساده‌ای ندارد. علاوه بر آن با کاربران سیستم‌های IOS ارتباط نداشته و تنها نسخه اندروید آن موجود است؛ اما مزایایی هم دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

از طریق این نرم‌افزار دیگر لازم نیست دغدغه فراموش کردن پرداخت اقساط را داشته باشید، چرا که با تعریف قسط‌های خود در تاریخ مشخص پرداخت‌ها به‌صورت سیستمی انجام خواهد شد.

همچنین اگر بخواهید خودتان به‌صورت دستی این کار را انجام دهید حسابدار شخصیتان در موعد مقرر به شما یادآوری می‌کند. علاوه بر این می‌توانید گزارش اقساط را در قالب فایل اکسل استخراج کنید.

اپلیکیشن PocketGuard

این اپلیکیشن در سیستم‌ عامل‌های اندروید و IOS قابل استفاده میباشد و رایگان است.
دارای ابزارهای کاربردی و مناسب برای مدیریت مالی و امکان تعیین نامحدود اهداف مالی میباشد.

ارسال گزارش‌های هفتگی برای کاربران: در این گزارش‌ها شرح جزئیات کامل راجع‌به بیشترین هزینه‌ها و وضعیت کاربر در محقق‌کردن اهداف بودجه‌بندی درج شده است؛

دارای قابلیت هشداردهی و اطلاع‌رسانی برای قبض و اقساط است.

باید خاطرنشان کرد که در برنامه مدیریت مالی پاکت‌گارد بخشی جزئی به‌عنوان کارمزد از هر چیزی که به کاربر برای پس‌انداز بیشتر کمک شود، کسر خواهد شد.

نسخه رایگان برنامه می‌تواند برای برخی محدودکننده باشد؛ مثلا نمی‌توان در آن دسته‌بندی‌های شخصی از هزینه‌ها درست کرد یا تراکنش‌های مالی را کاملا از هم جدا کرد. البته با پرداخت مبلغی معادل با ۴٫۹۹ دلار در ماه می‌توان برنامه را به پاکت‌گارد پلاس به‌روزرسانی کرد و از این قابلیت‌ها نیز بهره‌مند شد.

اپلیکیشن نیوُ

اپلیکیشن حسابداری شخصی نیو را می‌توان یکی از بهترین و ساده‌ترین برنامه‌های مدیریت شخصی مالی دانست. برنامه‌ای که با ارائه امکانات کاربردی به کاربر و در عین سادگی استفاده، می‌تواند در مدیریت روزانه مخارج و امور مالی به کاربران کمک کند. نیوُ از اپلیکیشن‌های پیشرفته حسابداری برای سیستم عامل اندروید و آی او اس است که در آن می‌توانید حساب‌های مختلفی ایجاد کنید و دخل و خرج روزانه خود را بر اساس موضوعات مختلف ثبت کنید. در واقع نیوُ اپلیکیشنی برای مدیریت شخصی امور مالی است که به شما در رسیدن به آرامش خیال از هر لحاظ و در کل تعادل در زندگی کمک می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به‌راحتی هزینه‌های‌ خود را در آن بررسی و برنامه‌ریزی کنید، بر روند پس‌انداز‌های‌تان نظارت داشته باشید، بودجه خود را مدیریت کنید و با یادآور‌های هوشمند از میزان طلب‌ها و بدهی‌های‌ خود آگاه شوید.

برای استفاده از قابلیت‌های این برنامه، ابتدا باید در این برنامه حساب کاربری بسازید. پس از آن می‌توانید از طریق دستگاه‌های مختلف به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن فانوس

فانوس هم یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مدیریت مالی شخصی است که امکاناتی را برای زیر نظر داشتن دخل و خرج کاربر ارائه می‌دهد.

در بخش دارایی‌های در اپلیکیشن فانوس، می‌توانید دارایی‌های خود از قبیل حساب بانکی، پول، طلا و… را وارد کنید و از آنها مطلع باشید. در این برنامه امکان مانیتور کردن تغییرات دارایی‌ها در‌مقایسه‌با ماه گذشته هم وجود دارد. البته پروسه وارد کردن تراکنش‌های روزانه در این اپلیکیشن ممکن است به راحتی اپلیکیشن نیو نباشد و تا حدودی برای کاربر زمان‌بر باشد.

همچنین در بخش دخل و خرج می‌توان به پرداختی‌ها و دریافتی‌ها دسترسی داشت و آنها را مشاهده یا ویرایش کرد. در این بخش مجموع میزان دریافتی‌ها و پرداختی‌های ماهانه عنوان شده و می‌توان نگاه کلی به آنها داشت.

در بخش گزارش جامع هم می‌توان میزان دخل و خرج مربوط‌ به هر ماه را مشاهده و آمار آن را با دیگر ماه‌ها مقایسه کرد.

قسمت بودجه نیز کمک می‌کند با اختصاص یک میزان پول در ماه، هزینه‌های خود را در آن دسته مدیریت و به این شکل، از هزینه‌ کردن اضافی روی آن جلوگیری کنید.

این اپلیکیشن هم از نظر امنیتی امکان قرار دادن رمز عبور برای هر بار وارد شدن به برنامه را به کاربر می‌دهد.

اپلیکیشن حسابخانه مانی

هرچند مدیریت مالی ، حسابداری شخصی ماهیانه وسالیانه ، مدیریت هزینه خانواده ، یایک کارگاه، فروشگاه و…کاری بسیار وقت گیر، حساس ودشوار است‌اما هنگامی‌که‌برنامه‌ی دقیق، حسابرسی شده، وبهینه‌ی حسابخانه مانی ، به رایگان دردسترستان باشد، این‌کار به‌تفریحی جالب وهدفمند تبدیل می‌شود. گزارش‌های آنی، گسترده، وکامل از گردش مالی، یابه شیوه‌ی گزینشی، درهربازه زمانی که‌در نرم افزار انتخاب شوند بسرعت دراختیارتان قرار می‌گیرد. شگفت‌آور است اما نرم افزار مدیریت مالی حسابخانه مانی ، می‌تواند همه‌ی این امکانات را بصورت یکجا در‌پاسخ به‌نیاز حسابداری شخصی و مدیریت پول و دخل و خرج در‌اختیارتان بگذارد.

اپلیکیشن آنالیزا

این اپلیکیشن حسابدار مالی هم پیامک‌های بانکی شما را می‌خواند و هم آن‌ها را ثبت می‌کند. از این طریق دیگر نیاز نیست ریز تراکنش‌های مالیتان را در آن وارد کنید. البته این امکان که نمی‌توانید پرداخت‌ها و واریزهایتان را به‌صورت دستی وارد کنید ممکن است چنان مطلوبیتی نداشته باشد.

اما آنالیزا همان‌طور که از نام آن مشخص است دید گسترده و کلی‌ای نسبت به مسائل مالیتان به شما داده و این امکان را به شما می‌دهد که با تحلیل فرایندهای مالی گذشته بتوانید هزینه‌ها و درآمدهای آینده‌تان را پیش‌بینی کنید.

یکی دیگر از مزایای این اپلیکیشن امکان به اشتراک‌گذاری تراکنش‌ها به‌صورت ایمن با افراد معتمدتان است. همچنین رایگان بودن نسخه نقره‌ای این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که ابتدا آن را امتحان کنید و اگر برایتان مطلوب بود نسخه طلایی را در بازه‌های زمانی ماهانه یا سالانه خریداری کنید.

در نسخه طلایی شما می‌توانید به‌صورت نامحدود فرایندهای مالیتان را تحلیل و آنالیز نمایید؛ و از نمودارها یا گزارش‌ها مالی استفاده کنید.

333426