اخبار منتخب استان‌ها

معاون عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه از مجموع متقاضیان طرح ملی مسکن تنها قریب 3هزار و 200 خانوار واجد شرایط بودند گفت: برنامه ثبت نام جداگانه هم برای کارگران، فرهنگیان و نیروهای مسلح استان هم در دست اقدام است
فرمانده تیپ الغدیر یزد در زمان دفاع مقدس:

دفاع مقدس استعدادها را شکوفا کرد

سردار میرحسینی با بیان اینکه در آن برهه امام دانشکده افسری کل ایران برای پرورش نیرو تشکیل دادند، عنوان کرد: فرماند‌هانی که داشتیم هیچ کدام دانشکده افسری نرفته بودند، اما استعدادهایی مثل شجاعت، شهادت‌طلبی، ایثار و ازخودگذشتگی درونشان بود که در جبهه شکوفا شد.
در محور کرمانشاه- سراب ‌نیلوفر؛

واژگونی خودرو 5 جوان را به کام مرگ کشاند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: پنج جوان حدودا ۲۰ ساله به خاطر سرعت زیاد خودروی آنها واژگون و از دم جان دادند.

آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته؛

کرونا 1 کرمانشاهی را به کام مرگ کشاند

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۲ بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد  مورد بیمار مثبت بستری 30 مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به ۴۴۳۱ نفر رسید.

یک پزشک متخصص بیهوشی و فوق تخصص کنترل درد تاکید کرد که، براساس بعضی از توصیه‌ها، برخی بیماران تصور می‌کنند با کمترین درد ناشی از سیاتیک، بهترین و تنها راه درمان عمل جراحی تهاجمی است؛ حال آنکه اینگونه نیست.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

شیب ملایم افزایش تعداد مبتلایان کرونایی در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شیب ملایم افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان فارس طی روزهای اخیر، گفت: علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان، شاهد افزایش تعداد بیماران بدحال و نیازمند به بستری هستیم.
مدیرعامل موکب احمدبن موسی(ع) با بیان این‌که امسال بساط عزای اربعین را در بین‌الحرمین شیراز برپا خواهیم کرد، گفت: ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم تا اربعین حسینی را به بهترین شکل و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنیم.
یک هنرمند جوان تئاتر فارس، نخستین تجربه فیلم کوتاه خود را با عنوان "کانگورو" باهدف تاکید بر نقش رسانه بر روان آدمی و اهمیت سواد رسانه‌ای در دوران همه‌گیری بیماری کرونا، جلوی دوربین برد.
آیت‌الله دژکام خبر داد:

فارس در کربلا زائرسرا می‌سازد

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به تلاش موکب احمدبن موسی(ع) برای احداث زائرسرا در کربلا گفت: رایزنی‌هایی با مسؤلان عتبه حسینی و نمایندگان ایران در کربلا انجام دادیم تا مجموعه‌ای به نام احمدبن موسی(ع) در کربلا در طول سال فعالیت داشته باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر:

اقامتگاه بوم‌گردی سامن همزمان با هفته گردشگری افتتاح می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایراز افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی سامن همزمان با هفته گردشگری خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۰ تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی ملایر به بیش از ۶ مورد می‌رسد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس خبر داد:

محتکر خودرو در دام جریمه سنگین

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از جریمه ۳۸ میلیارد ریالی یک محتکر خودرو در این استان خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از کاهش شاخص سرایت پذیری کرونا در استان همدان از ۱.۱۴ به ۱.۰۱ درصد خبر داد و گفت: در حال حاضر  شهرستان های همدان، بهار و اسدآباد در وضعیت نارنجی و هفت شهرستان دیگر در وضعیت قرمز کرونایی هستند.
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان خبر داد:

دومین نشست معاونین ورزش بانوان استان‌ها از طریق وبینار برگزار شد

ناصری مقدم از برگزاری دومین نشست معاونین ورزش بانوان استان ها از طریق فضای مجازی (وبینار) خبر داد و گفت: این نشست با هدف بحث و بررسی در خصوص نحوه اجرای طرح های ملی، بررسی عملکرد معاونین ورزش بانوان استان ها و نحوه فعالیت رئیس بانوان هیأت های ورزشی برگزار شد.
رئیس سازمان  جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه خبر داد:

آغاز ثبت نام آزمون استخدامی تامین اجتماعی در استان کرمانشاه

رئیس سازمان  جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: آزمون استخدامی تامین نیروی انسانی شرکت کار و تامین متعلق به سازمان تامین اجتماعی با همکاری جهاد دانشگاهی در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای با اشاره به تمدید کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون تعداد ۴۴۰۵ کارت هوشمند صادر شده و 9 هزار کارت نیز تمدید شده است. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: بیش از ۷۳ درصد از خانوارهای نفت سفید سوز استان، از ابتدای طرح الکترونیکی شدن گاز مایع خود را با استفاده از کارت بانکی دریافت می کنند.