پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری سه شنبه 1 فروردین 1402

گزارش هواشناسی چهارمحال و بختیاری سه شنبه 1 فروردین 1402 حاکی از بارش باران است.
تصویر پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری سه شنبه 1 فروردین 1402

به گزارش سایت خبری پرسون،معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش‌ها از امروز به ویژه در مناطق غربی استان آغاز می‌شود، گفت: فعالیت این سامانه بارشی فردا در سطح استان فراگیر و بارش‌ها تشدید می‌شود.

معصومه نوروزی امروز در شهرکرد، با بیان اینکه امروز افزایش ابر و سرعت وزش باد را در سطح استان داریم، گفت: بارش‌ها نیز از امروز به ویژه در مناطق غربی چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی در روز سه‌شنبه در سطح استان فراگیر و بارش‌ها تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: برای روز سه‌شنبه افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در گردنه‌ها، ارتفاعات و مناطق سردسیر استان انتظار می‌رود.

نوروزی با اشاره به اینکه شدت بارندگی‌ها در کوهرنگ، بخش‌هایی از اردل، کیار و فارسان، غرب لردگان و خانمیرزا خواهد بود، افزود: این سامانه بارشی تا اواخر وقت روز چهارشنبه با شدت کمتر در استان فعال است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: با توجه به اینکه در فصل بهار بارش‌ها به صورت نقطه‌ای است و احتمال دارد در سایر مناطق استان هم بارش‌ها به صورت نقطه‌ای تقویت شود، برای کل استان هشدار نارنجی صادر شد.

وی عنوان کرد: آبگرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها محتمل است، لذا مردم و مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

نوروزی تاکید کرد: به دلیل احتمال رخداد بهمن و وقوع صاعقه طبیعت‌گردان و کوهنوردان حتما از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش برف در گردنه‌های استان موجب لغزندگی محورها و کاهش دید و سرما می‌شود، گفت: رانندگان وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ماهیت بارش‌های بهاری به گونه‌ایست که در بازه زمانی کوتاه، شدت دارد و به همین دلیل به صورت آنی می‌تواند دبی آب رودخانه‌ها را بالا ببرد بنابراین لازم است شیلات‌داران نسبت به تنظیم دریچه آب استخرهای پرورش ماهی اقدام کنند.

نوروزی با اشاره به کاهش نسبی دما به ویژه در صبح روز پنجشنبه نسبت به سرمازدگی باغات هشدار داد و اضافه کرد: از اوایل هفته آینده مجددا فعالیت سامانه بارشی را در سطح استان انتظار داریم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در پایان افزود: صبح امروز شهرکرد با حداقل دمای یک درجه زیر صفر سردترین نقطه استان و مالخلیفه با حداکثر دمای ۲۲ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

منبع:farsnews

478210