پیش بینی هواشناسی البرز سه شنبه 1 فروردین 1402

گزارش هواشناسی البرز سه شنبه 1 فروردین 1402 حاکی از بارش باران است.
تصویر پیش بینی هواشناسی البرز سه شنبه 1 فروردین 1402

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل هواشناسی استان البرز از هشدار سطح نارنجی برای آسمان البرز خبر داد و گفت: به موجب آن در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با فعال شدن موج بارشی در سراسر استان همزمان با کشور همراه خواهیم بود.

آرش بهاروند احمدی، مدیرکل هواشناسی استان البرز، امروز در کرج، با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی استان، گفت: طبق بررسی‌ الگوهای هواشناسی از سوی کارشناس و ارزیابی صورت گرفته، استان در وضعیت سطح نارنجی هشدار هواشناسی قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی البرز وجود دارد، افزود:با این تفاسیر فعالیت سامانه بارشی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در کشور و استان البرز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت تندری و فعالیت محلی آن در بعضی ساعات رخداد رگبار باران و در ارتفاعات رگبار برف، رعد و برق، تگرگ، وزش بادهای لحظه‌ای و شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، آسیب به سازه‌های موقت و سست، شکستگی درختان در سطح شهر وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به لزوم پرهیز از سفرهای غیرضروری و همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، متذکر شد: عدم توقف و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها ضروری است.

منبع:فارس

478203