پیش بینی هواشناسی آذربایجان شرقی سه شنبه 1 فروردین 1402

گزارش هواشناسی آذربایجان شرقی سه شنبه 1 فروردین 1402 حاکی از بارش برف و باران است.
تصویر پیش بینی هواشناسی آذربایجان شرقی سه شنبه 1 فروردین 1402

به گزارش سایت خبری پرسون، مسؤول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی از تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز سه‌شنبه در استان خبر داد.

افشین ابراهیمی مسؤول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی امروز در تبریز از تشدید بارش باران گاهی به صورت رگبار باران و رعد و برق و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف و مه و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید از روز سه‌شنبه یک فروردین در تمام نواحی استان به‌ویژه نیمه شرقی و منطقه ارسباران خبر داد.

وی با اشاره به رگبار باران و رعد و برق، افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اصابت صاعقه، در نواحی مستعد بارش تگرگ و در نواحی سردسیر و کوهستانی لغزندگی، مه گرفتگی، کولاک برف و اختلال در تردد دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری و اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب، لغو عملیات کوهنوردی و اقدامات پیشگیرانه انجام گیرد.

ابراهیمی با اشاره به وزش باد گاهی تا نسبتا شدید، بیان کرد: احتمال پرتاب اشیا و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی بر اثر وزش باد شدید دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، دوری شود.

منبع:فارس

478204