آغوش باز مازندران برای بزرگترین مهمانی سال

مازندران با کوک شدن آهنگ سفرهای نوروزی برای بزرگترین مهمانی سال آغوش گشوده تا خاطرات خوبی را برای مسافران بهاری رقم زند.
تصویر آغوش باز مازندران برای بزرگترین مهمانی سال

به گزارش سایت خبری پرسون، قفل و بست ترافیکی در راه‌های مازندران جمعیت نوروزی پرتردد را در استان نوید می‌دهد و مردم مهمان نواز استان برای میزبانی از گردشگران بهاری آغوش گشوده اند.

حال و هوای شهرهای مازندران نیز نوروزی و بهاری شده و المان‌های هفت سین، عمو نوروز و دیگر نمادهای متناسب با سال نو و بهار در ورودی شهرهای استان و میادین و یا ورودی روستاهای استان نقش بسته و به رسم مهمان نوازی برای طبیعت گردان تمامی امکانات مهیا شده است.

آب و هوای مطبوع، جنگل‌های سبز و هیرکانی، دشت‌های وسیعی، باغات مرکبات و کیوی، ساحل زیبا و دریای رویایی، آثار و بناهای تاریخی و غیره هرساله مسافران زیادی را به مازندران می‌کشاند و بیش از یک پنجم هموطنان تعطیلات نوروزی، سفر به شمال و مازندران را انتخاب می‌کنند.

وجود هتل، متل ها، واحدهای بومگردی، روستاهای ییلاقی و جلگه‌ای زیبا، آبشارهای فراوان، غارهای سحرآمیز و قله‌ها و طبیعت رویایی مازندران را به بهشتی برای طبیعت گردی مبدل کرده است و هر روز مسافران زیادی آهنگ سفر به مازندران کوک می‌کنند.

دستگاه‌های مازندران از آمادگی خوبی برخوردار هستند / ‏‬ ارسال پیامک به مسافران

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با اظهار این که از سه ماه قبل برنامه ریزی ها برای سفرهای نوروزی در استان انجام شده است، گفت: همه دستگاه‌ها از آمادگی خوبی برای میزبانی و استقبال از مسافران نوروزی برخورداری هستند.

آغوش باز مازندران برای بزرگترین مهمانی سال

وی با بیان این که با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته تمام تلاش را به خرج داده ایم تا بتوانیم میزبان خوبی برای مسافران بهاری باشیم، گفت: سعی کردیم از روش‌های جدید و نویی برای ارائه خدمات به مسافران بهره گیری کنیم.

وی افزود: امسال هر مسافری که از مسیرهای مختلف به استان وارد می‌شود با ارسال پیامک، بسته‌های گردشگری در اختیار آنان قرار می‌گیرد و در این بسته‌ها، جاذبه‌های گردشگری استان معرفی می‌شود تا آنان بتوانند مقصد خود را برای اقامت و یا بازدید انتخاب کنند.

استاندار مازندران یادآور شد: همچنین با توجه به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان، اقلام و کالاهای اساسی به وفور در استان فراهم شده است و در هر شهرستان نیز بازارچه عرضه مستقیم کالا تدارک دیده شده است.

حسینی پور با عنوان این که سال قبل ۲۰ میلیون مسافر به استان وارد شدند، گفت: امسال پیش بینی می‌کنیم شمار مسافران ۱۰ درصد رشد داشته باشد و به ۲۲ میلیون نفر برسد.

آمار و ارقام‌ها حکایت از آن دارد که سال جاری حدود ۱۰۰ میلیون نفر شب به استان سفر کردند که میانگین اقامت آنها در استان چهار شب بوده است و در نوروز آینده برای ظرفیت اقامت یک میلیون و ۲۵۳ هزار نفر شب در استان فراهم شده است.

میانگین اقامت در استان چهار شب است

مهران حسنی معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران نیز با بیان که از ۱۶ تا ۲۴ اسفندماه دو میلیون و ۸۲۸ هزار و ۶۲۰ مسافر در استان اقامت کردند، ظرفیت اقامت را در استان در شبانه روز یک میلیون و ۲۵۳ هزار نفر - شب ذکر کرد.

وی با اظهار این که میانگین اقامت مسافران در استان چهار شب است، ارتقای آن را مستلزم برنامه ریزی و تأمین زیرساخت هابیان کرد.

حسنی یادآور شد: در سال جاری ۱۹۰ مدرسه نیز برای اسکان مسافران فرهنگی در استان پیش بینی و مهیا شده است.

مازندران با داشتن جاذبه‌های متعدد نظیر چشمه‌های آب گرم، چشمه رویایی و هفت رنگ سورت، تالاب‌های بین المللی و زیست کره، طبیعت کوهستانی و ییلاقی، دشت‌های وسیع و بی نظیر، مزارع زرد رنگ کلزا، بسته‌های متعددی را برای نوروزگردی پیش روی مسافران قرار می‌دهد و در واقع می‌توان با یک تیر چند نشان زد.

مازندران تابلویی از زیبایی‌ها است

صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار این که مازندران در حوزه‌های مختلف از جمله میراثی بسیار غنی است، گفت: این استان در زمینه اقلیم و جغرافیایی تابلویی از زیبایی‌ها است.

آغوش باز مازندران برای بزرگترین مهمانی سال

وی با اشاره به وجود سه هزار اثر میراثی و تاریخی در استان گفت: از این تعداد ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده است و در ایام نوروز گردشگران زیادی آثار و بناهای تاریخی بازدید می‌کنند.

وی ترویج فرهنگ بومی و محلی را در نوروز از مهمترین برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: برنامه‌های متنوعی را در این راستا طراحی و پیش بینی شده است و نوروز فرصتی است تا داشته‌های اصیل فرهنگی را به مسافران و گردشگران معرفی کنیم.

بزرگر با اشاره به تدارک امکانات و تجهیزات مختلف برای میزبانی از مسافران یادآور شد: تمام تلاش ما براین است تا خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای مسافرانی که استان را مقصد گردشگری و سفر انتخاب می‌کنند، رقم بزنیم.

برزگر یادآور شد: در سال جاری بر اساس تدابیر صورت گرفته یک میلیون و۲۵۰ هزار ظرفیت اقامت - شب در استان ایجاد شده است و ۱۹۰ مدرسه نیز آمادگی پذیرایی و اسکان فرهنگیان را دارند و تلاش می‌شود از چادرخوابی در معابر و خیابان‌ها جلوگیری شود و سوله‌ها و سالن‌های ورزشی نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تصریح کرد: در سال جاری ۳۴ پایگاه امدادی ثابت و ۱۰ پایگاه سیار هلال احمر، ۲۰ پایگاه جوانان، ۱۱۰ پایگاه اورژانس علوم پزشکی، ۶۵ داروخانه شبانه روزی و ۸۰ دستگاه خودرو امدادی به مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: ۲۲ راهدارخانه، ۴۳ مجتمع خدمات بین راهی، ۲۷ موزه آماده خدمات رسانی هستند و ۲۶ نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در استان پیش بینی شده که چهار نمایشگاه ملی در آمل، نور، نوشهر و بابلسر برپا می‌شود.

استان مازندران سال جاری بیش از دیگر سال‌ها برای بهار مهیا شده است هرچند ضعف‌هایی در حوزه زیرساخت‌ها وجود دارد اما امید می‌رود با هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های مختلف، نوروزی به یادماندنی را برای مهمانان رقم زد.

مهر

468081