پیش بینی هواشناسی بوشهر عید نوروز 1402

گزارش هواشناسی بوشهر عید نوروز 1402 حاکی از وزش بادهای شمالی است.
تصویر پیش بینی هواشناسی بوشهر عید نوروز 1402

به گزارش سایت خبری پرسون، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: از اوایل وقت فردا دریا به‌تدریج آرام می‌شود اما از روز سه شنبه، با شدت‌گرفتن دوباره وزش بادهای شمالی، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

طلیعه محمدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از اوایل وقت فردا دریا به‌تدریج آرام می‌شود اما از روز سه شنبه، با شدت‌گرفتن دوباره وزش بادهای شمالی، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه، با عبور امواج ناپایدار از روی منطقه، احتمال وقوع بارش‌های پراکنده گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق، در برخی نواحی شمالی و مرکزی استان وجود دارد.

وی گفت: با توجه به وزش باد در طی این پنج روز، وقوع پدیده گردوخاک در مناطق مستعد، دور از انتظار نیست.

محمدی یادآور شد: طی این مدت آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی نواحی غبار محلی، فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی و در نواحی شمالی احتمال بارش پراکنده باران همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا در مناطق مرکزی و جنوبی ۱۴ تا ۳۶ گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و در مناطق مرکزی و جنوبی ۶۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود..

منبع:مهر

468032