پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان سه شنبه 1 فروردین 1402

گزارش هواشناسی سیستان و بلوچستان سه شنبه 1 فروردین 1402 حاکی از وقوع رگبار و رعد و برق است.
تصویر پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان سه شنبه 1 فروردین 1402

به گزارش سایت خبری پرسون، هواشناسی سیستان و بلوچستان هشدار سطح زرد جوی و سطح نارنجی دریایی در استان صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از بعد ظهر سه شنبه تا آخر وقت پنجشنبه (۱ تا ۳فروردین) رخداد رگبار و رعدوبرق، تندباد شدید لحظه ای و احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه در استان پیش‌بینی می‌شود.

حیدری افزود: همچنین پیش از ظهر سه شنبه تا آخر وقت پنجشنبه (۱ تا ۳ فروردین) وزش با شدید همراه با گردوخاک در شهرستان های زاهدان، میرجاوه، تفتان، خاش، دلگان، ایرانشهر، بمپور، دشتیاری، زرآباد، کنارک، چابهار، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: پیش از ظهر چهارشنبه تا آخر وقت پنجشنبه (۲تا۳ فروردین) با صدور هشدار نارنجی، وزش باد شدید با بیشینه سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۳ متر و در برخی مناطق و در روز سه شنبه و چهارشنبه (۱و۲ فروردین) احتمال رخداد رگبار و رعدوبرق در مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: اثر مخاطره این پدیده ها احتمال جاری‌شدن روان آب و آبگرفتگی موقتی معابر، پر آب شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، لغزندگی جاده ها و خیزش گردوخاک و کاهش دید و احتمال خسارت به نهال های غرس شده و اختلال در حمل نقل جاده‌ای و نفوذ غبار به شمال استان خواهد بود.

وی اظهار کرد: برای مناطق ساحلی و دور از ساحل احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی و همچنین خسارت به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت های دریایی و خیزش گردوخاک در سواحل دور از انتظار نیست.

حیدری خاطرنشان کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری گردد. عدم تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود شدن هوا و استفاده از قیم برای کاشت نهال توصیه می شود و در فعالیتهای کوهنوردی احتیاط شود و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

وی گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی دریایی و مواج بودن دریای عمان از شنا و تفریحات دریایی خودداری شود و در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی احتیاط شود و تمهیدات لازم توسط تمامی فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

منبع:ایسنا

478199