پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی پنجشنبه 25 اسفند 1401

گزارش هواشناسی خراسان رضوی پنجشنبه 25 اسفند 1401 حاکی از گسترش و تقویت ناپایداری های جوی است.
تصویر پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی پنجشنبه 25 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز جمعه با گسترش و تقویت ناپایداری‌های جوی شاهد شروع بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

آذر رضایی پور اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ طی امروز تا روز جمعه هفته جاری با عبور امواج ضعیف از تراز میانی جو کماکان شاهد افزایش ابرناکی و احتمال بارش پراکنده بویژه در نیمه شمالی و برخی از نقاط مرکزی استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: اما از روز جمعه با گسترش و تقویت این ناپایداری‌ها باید شاهد شروع بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق و ادامه بارش‌ها طی شنبه و یکشنبه هفته آتی در اکثر نقاط استان باشیم.

وی بیان کرد: در این فاصله زمانی وزش باد در مناطق بادخیز استان گاهی شدید همراه با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی شده است.

رضایی پور وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا پنجشنبه را کمی ابری در ساعات بعدازظهر افزایش باد به تدریج افزایش ابر اواخر وقت احتمال وقوع رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۵+ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای مشهد مقدس بین ۱۳ و ۲۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین شدت وزش باد از ایستگاه هواشناسی داورزن با سرعت ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع:مهر

467693