اخبار منتخب استان‌ها

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سرپل‌ذهاب خبر داد:

کشف۴۰ قبضه سلاح کمری در نوار مرزی سرپل‌ذهاب

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سرپل‌ذهاب از کشف ۴۰ قبضه سلاح کمری ۹ میلی‌متری از قاچاقچیان سلاح، در منطقه میان قپی حوزه سرزمینی «گرده‌نو» از توابع بخش مرکزی این شهرستان توسط نیروهای اطلاعات هنگ مرزی خبر داد.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان یزد خبر داد؛

مشارکت موکب‌های اربعینی یزد در طرح «مهر اربعین»

طهماسبی گفت: بیش از 20 موکب‌ اربعینی استان یزد امسال با شیوع کرونا در قالب طرحی به نام «مهر اربعین» در زمینه کمک‌های مومنانه به نیازمندان سراسر استان کمک می‌کنند.
سومین خانه ورزش روستایی شهرستان چرداول استان ایلام در سال جاری، با امکاناتی از جمله میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، تور والیبال، توپ و دیگر اقلام ورزشی افتتاح شد و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.
بازوند راهی مرزهای کرمانشاه شد:

تجلیل از مرزبانان غیور و ایثارگر

استاندار کرمانشاه برای تجلیل از مرزبانان با همراهی جمعی از فرماندهان نظامی، مسوولین و مدیران دستگاه های اجرایی عازم نقاط مرزی شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بر اساس دستورالعمل ارسالی وزارت بهداشت واکسیناسیون آنفلوآنزای فصلی با اولویت زنان باردار، بیماران خاص و سالمندان انجام خواهد شد.
ریاست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران:

معرفی کرمانشاه برای مرکزیت دپو کالاهای هلال احمر در غرب کشور

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: باید یک مرکز آموزش تخصصی برای غرب کشور در کرمانشاه راه‌اندازی شود و امکانات و تجهیزات هلال احمر کرمانشاه به ‌روز شود، و به عنوان مرکزیت دپو کالاهای مورد نیاز هلال احمر در غرب کشور معرفی شود.

استاندار کرمانشاه گفت: در جریان سفر رئیس جمعیت هلال احمر به استان سه امتیاز برای کرمانشاه یکی ایجاد مرکز آموزش امدادگری، مرکز تجهیزات هلال احمر غرب کشور و نیز تاسیس داروخانه هلال احمر در کرمانشاه سه درخواست و پیگیری ما از رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است.

آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته؛

قاتل زنجیره ای 7 کرمانشاهی را قربانی کرد

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در شبانه روز گذشته 112 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد مورد بیمار بستری 55 نفر تست کرونا آنها مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 4556 نفر رسید.
مجتمع فولاد خراسان با ثبت 2هزار 737 میلیارد تومان فروش در شش ماه نخست امسال ،25 درصد رشد درآمد ریالی ناشی از فروش محصولات خود را به ثبت رساند که این رقم در مقایسه با فروش سال قبل در همین مدت، بیش از 560 میلیارد تومان افزایش درآمد را برای این شرکت بزرگ بورسی نشان می‌دهد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

بستری ۷۱۰ بیمار مشکوک به علایم کرونا در بیمارستان‌های فارس

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بستری ۷۱۰ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های فارس خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
رئیس مرکز جهاد کشاورزی کامفیروزجنوبی مرودشت:

برنج کامفیروزی روانه بازار شد

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی در مرودشت گفت: برداشت شلتوک از بالغ بر هفت هزار هکتار مزارع کامفیروز جنوبی از توابع شهرستان مرودشت از هفته اول مهر آغاز شده و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.
استاندار فارس گفت: استان فارس در حوزه صنایع شیمیایی علی‌رغم همه امکانات موجود و مناسب هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله دارد که به همین منظور تلاش خواهد شد با حمایت شرکت صنایع پتروشیمی در کمترین زمان نسبت به راه‌اندازی واحدهای صنعتی مرتبط با صنایع شیمیایی و پتروشیمی اقدام شود.
سرپرست جهاد کشاورزی ارسنجان:

ترویج کشت کلزا ادامه دارد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از ترویج چهره به چهره و تقاضایابی بین کشاورزان ارسنجانی ، برای کشت کلزا خبر داد و گفت: این کار تا زمان شروع کشت کلزا ادامه دارد.
رئیس اورژانس فارس با بیان اینکه نداشتن جایگاه استاندارد فرود بالگرد در شیراز یکی از مشکلات اساسی شیراز است، گفت: متاسفانه شیراز از داشتن یک محل استاندارد در نزدیک بیمارستان برای این کار محروم است.