اخبار منتخب استان‌ها

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران:

آموزش شروع آینده درخشان دانش‌آموزان

ایوو فریسن گفت: ایران جز کشورهایی است که خدمات مثال زدنی را به صورت عادلانه بین مردم کشور خود و مهاجرین ارائه داده که امکانات آموزشی از جمله آنها است و اتباع در ایران از نظر آموزش و تحصیل مشکلی ندارد.
مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد:

اطفای کامل حریق جنگل های ماسال و شاندر من

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، مساحت موثر آتش سوزی در منطقه ماسال و شاندر من را بین ۴۰ تا ۵۰ هکتار دانست و گفت: علاوه بر این، هفت فقره از حریق های کوچک و لکه ای در سطح استان مهار شده است.
استاندار اصفهان در آیین بهره برداری دبیرستان موقوفه صارمیه:

روز افتتاح یک مدرسه روز رشد، بنا و توسعه علم است

عباس رضایی گفت: این همدلی و همزبانی که در ابعاد مختلف استان و به خصوص در آموزش و پرورش وجود دارد قابل تقدیر و ستایش است امیدوارم در سایه این همدلی و همزبانی بسیاری از مشکلات حل شود.
معاون گردشگری اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های گردشگری در این استان مصوب شد.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خبر داد؛

تغییر شغل 4 هزار کارگر آسیب پذیر از کرونا

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: قریب به 4 هزار کارگر که دارای شغل های آسیب پذیر بوده اند از تسهیلاتی چون دورکاری و تغییر شغل بهره مند گردیدند.
درخواست مشاور امور اجتماعی علوم پزشکی یزد از مردم:

یزدی ها سهم 30 درصدی خود در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی را ایفا کنند

مشاور امور اجتماعی علوم پزشکی یزد گفت:  در تأمین سلامت مردم، 30 درصد  مردم نقش دارند که متاسفانه در زمینه  مشارکت رعایت پروتکل‌های بهداشتی که مورد انتظار ما بود خیلی همراهی خوبی صورت نگرفته است.
رئیس نظام پرستاری استان همدان:

اولین شهید مدافع سلامت همدان آسمانی شد

رئیس نظام پرستاری استان همدان از شهادت اولین مدافع سلامت همدان خبر داد و گفت: این بهیار پس از یک هفته تحمل بیماری، شب گذشته آسمانی شد.
سرپرست معاونت تولیدات دامی جهادکشاورزی هرمزگان گفت:

ممنوعیت ورود دام زنده به استان‌های جنوبی، دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: نوسانات قیمت دام و گوشت قرمز در کشتارگاه‌های سراسر کشور و ممنوعیت ورود دام زنده به استان‌های جنوبی از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز می باشد.
با پیشنهاد مدیران و مسئولان باشگاه سپاهان نوین و موافقت هیأت مدیره این باشگاه، اعضای جدید کادر فنی تیم فوتبال سپاهان نوین در فصل ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ مشخص شدند.
برای جلوگیری از تخریب دوباره؛

ستاره ترامپ در روز انتخابات محصور شد

دیروز و در روز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، ستاره ترامپ در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود محصور شد.

رییس پلیس راهور استان، از رفع توقیف موتورسیکلت های رسوبی در پارکینگ های غرب استان تهران ( موتورسیکلت های توقیفی تا قبل از تاریخ 29 اسفند 98) خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

کرونا را جدی بگیرید/ کووید 19 از بمب خطرناک تر است


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از نیمه دوم شهریور آمار مبتلایان به کرونا بیشتر شده است و اگر پروتکل های بهداشتی از طرف عموم رعایت نشود کووید ۱۹ از بمب خطرناک تر است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

شاخص آلودگی هوای اراک به ۱۴۸ رسید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها، شاخص آلودگی هوای اراک روز چهارشنبه به ۱۴۸ رسید و کیفیت هوا برای بیست و یکمین روز متوالی در شرایط خوبی نیست.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: شرایط دوره های دستیاری، کارآموزی و کار ورزی در دانشکده های مختلف دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به وضعیت قرمز استان اعلام شد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: با احتساب 12 مورد فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به 920 نفر رسید.
طی پیگیری های صورت گرفته از سوی مدیریت امور بین الملل دانشگاه تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دانشگاه  Universitas Islam Malang کشور اندونزی منعقد گردید. 

رئیس اداره استعدادهای درخشان و پژوهشگران جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

خانه المپیاد شروع به کار کرد

رئیس اداره استعدادهای درخشان و پژوهشگران جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با هماهنگی صورت گرفته با معاونت آموزش متوسطه کلاس‌هایی تحت عنوان خانه المپیاد شکل گرفت و ۲۵۰۰ نفر از دانش آموزان استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی در آن ثبت نام کردند.