ذخیره خونی به پنج روز رسید؛

اصفهانی‌ها برای اهدای خون اقدام کنند

رئیس بخش خون اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: با توجه به موج سرمای پیش رو در هفته آینده این میزان خون موجودی نگران کننده است و از اهداکنندگان درخواست می‌شود برای اهدای خون خود اقدام کنند.
تصویر اصفهانی‌ها برای اهدای خون اقدام کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان: رئیس بخش خون اداره کل انتقال خون استان اصفهان اظهار داشت ذخیره خونی استان به حدود پنج روز رسیده و وضعیت ذخیره خونی استان کمی بهتر شده است.

محمدرضا جابری افزود:، اما باتوجه به موج سرمای پیش رو در هفته آینده این میزان خون موجودی نگران کننده است و از اهداکنندگان درخواست می‌شود برای اهدای خون خود اقدام کنند.

وی گفت: به همه افرادی که سالم هستند ودر رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال قرار دارند درخواست می‌شود همراه با کارت ملی به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه و برای اهدای خون خود به بیماران نیازمند خون اقدام کنند.

رئیس بخش خون اداره کل انتقال خون استان افزود: اهداکنندگان پس از ثبت نام تحت معاینه پزشک قرار می‌گیرند و پس از تایید سلامت از این افراد خون گیری می‌شود تا دراختیار مراکز درمانی برای درمان بیماران قرار گیرد.

محمدرضا جابری گفت: بیشترین کمبود خون در گروه‌های O مثبت و منفی A مثبت و B منفی است و همواره در ایام سال نیاز به اهدای گروه‌های خونی در پایگاه‌های اهدای خون است تا فرآورده‌های خونی به طور مستمر فراهم باشد.

منبع: صدا و سیما

559185