سامانه‌ی بارشی و باد در راه اصفهان

هواشناسی اصفهان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
تصویر سامانه‌ی بارشی و باد در راه اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ اداره کل هواشناسی استان اصفهان باتوجه به فعالیت سامانه ناپایدار بارشی ووزش باد وکاهش دما دربرخی از مناطق استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر اساس این اطلاعیه فعالیت این سامانه ناپایدار بارشی از اوایل وقت فردا دوشنبه تا شامگاه سه‌شنبه (۳۰ آبان) مناطقی از استان به ویژه غرب و جنوب اصفهان را فرا می‌گیرد که بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق، در ارتفاعات و مناطق سردسیر به ویژه غرب و جنوب بارش برف و مه آلودگی و کاهش دید، وقوع صاعقه، وزش تندباد و وقوع طوفان لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک محلی و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا به واسطه گرد و خاک به همراه دارد.

شدت فعالیت این سامانه ناپایدار در مناطقی، چون سمیرم، بویین میاندشت، چادگان، چوپانان، خوانسار، سمیرم، فریدن (داران)، شاهین شهر و میمه، گلپایگان، فریدونشهر، فلاورجان و ورزنه خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان برای خسارت احتمالی به صنعت کشاورزی، سقوط اشیا و درختان فرسوده، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در شرق استان و استان‌های همجوار با یزد و سمنان، احتمال سقوط از ارتفاع، سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی، لغزندگی جاده‌ها و مسیرها، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، یخبندان سطح جاده‌ها، صاعقه، ایجاد اختلال در تردد شهری و روستایی و جاده‌ها داخل استانی و بیرون استانی به ویژه چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه بویر احمد و فارس هشدار داده و توصیه کرده است که هم‌استانی‌ها در سفر‌های بین شهری و بین استانی احتیاط کنند.

در این اطلاعیه همچنین بر لزوم پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، اتراق نکردن در بستر رودخانه و مسیل‌ها و جابه جایی عشایر و نیز اتخاذ تمهیداتی برای حفاظت از محصولات کشاورزی تاکید شده است.

طی این مدت کاهش محسوس دما بین ۲ تا پنج درجه پیش‌بینی می‌شود.

منبع: هواشناسی

559177