یک فعال میراث فرهنگی:

الوار گرمسیری در اندیمشک آماده کاوش‌های باستان‌شناسی

یک پژوهشگر تاریخ و تبارشناسی معتقد است کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه تاریخی بخش الوار گرمسیری به طور حتم زمینه مطالعات جالبی را فراهم می‌کند.
تصویر الوار گرمسیری در اندیمشک آماده کاوش‌های باستان‌شناسی

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر آریافر اظهارکرد: محوطه‌های تاریخی بخش الوار گرمسیری اندیمشک با توجه به قدمت درخور توجه‌اش شگفتی‌ها و ویژگی‌های خاصی در خود جای داده است و کاوش‌های باستان‌شناسی در این منطقه به طور حتم زمینه مطالعات جالبی را فراهم می‌کند. در واقع این منطقه آماده کاوش‌های باستان‌شناسی است.

وی اشاره به این‌که این بخش منطقه‌های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است، افزود: با وجود این‌که در این مناطق آثار تاریخی متعددی در زیر زمین مدفون مانده‌اند متاسفانه از دیرباز تاکنون به این مناطق تاریخی آن گونه که باید توجه‌ای نشده است.

آریافر با اشاره به این‌که هم‌اکنون این منطقه از لحاظ مطالعات باستان‌شناسی وضعیت بسیار مناسبی دارد، خاطرنشان کرد: مجوز انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در این مناطق را باید از پژوهشگاه میراث فرهنگی بگیریم.

وی با بیان این‌که در مورد تحولات تاریخی این منطقه اطلاعات اندکی وجود دارد، اظهار کرد: مطالعات باستان‌شناسی نقش بسزایی در شناخت قدمت و تاریخ گذشتگان این منطقه دارد.

این دوستدار میراث فرهنگ ابراز امیدواری کرد: مطالب ذکر شده روزنه‌ای برای تحقیق و انجام مطالعات باستان‌شناسی در این منطقه و گذشته این دیار باشد که اگر این رویکرد پیگیری شود پاسخ سوالات بسیاری در مورد گذشته این دیار خواهد بود.

وی بیان کرد: کشفیات تازه تاریخی در این منطقه پنجره‌هایی به سوی واقعیت زندگی مردم در گذشته خواهد گشود و سرمایه باارزشی برای آیندگان به جای می‌گذارد.

منبع: ایسنا

559110