در قالب اجرای طرح الگوی کشت؛

اختصاص کود یارانه‌ای به کشاورزان اصفهانی

۵۰ هزار و ۲۷۵ تن کود یارانه‌ای به محصولات دارای الگوی کشت در اصفهان اختصاص یافت.
تصویر اختصاص کود یارانه‌ای به کشاورزان اصفهانی

به گزارش سایت خبری پرسون،از اصفهان؛مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اصفهان گفت: به تمامی محصولات کشاورزی که سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به عنوان الگوی کشت تعیین کرده کود‌های یارانه‌ای پایه پرمصرف شامل ازته، فسفاته و پتاسه اختصاص داده می‌شود.

فریدون صفایی افزود: از ابتدای سال تا امروز ۵۰ هزار و ۲۷۵ تن انواع کود‌های کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه برای بخش کشاورزی استان تامین شده است.

وی با اشاره به تامین و توزیع تمامی کود‌های کشاورزی یارانه‌ای مورد نیاز در استان ادامه داد: در حال حاضر کمبودی در این زمینه وجود ندارد و ۱۵ هزارتن انواع کود در انبار موجود است و مراکز جهاد کشاورزی، براساس ضرورت‌های منطقه و با صدور حواله الکترونیک نسبت به توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز کشاورزان از طریق شبکه توزیع خصوصی و تعاونی تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح شهرستان‌های استان اقدام می‌کنند.

سالانه ۴.۶ میلیون تُن محصولات زراعی و ۸۰۰ هزار تن محصولات باغی و گلخانه‌ای در استان اصفهان تولید می‌شود که ۴۸۹ هزار هکتار از اراضی مربوط به کشت گیاهان زراعی و ۷۹ هزار هکتار مربوط به باغات است.

سازگاری الگوی کشت با محیط زیست، قابل قبول بودن از نظر اقتصادی و پذیرفته شده از نظر اجتماعی (شناخت کشاورز با گیاه جایگزین) سه مولفه کشاورزی بر مبنای توسعه پایدار است.

منبع: ایمنا

559124