برداشت زعفران از مزارع ملایر آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی ملایر از آغاز برداشت زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۸۰۰ کیلوگرم زعفران از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.
تصویر برداشت زعفران از مزارع ملایر آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، یوسف کاکاوند، با بیان اینکه برداشت زعفران در ملایر آغاز شده است و تا اواسط آذرماه ادامه دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیرکشت زعفران است که از این میزان ۱۱۸ هکتار بارور و بقیه غیربارور است.

کاکاوند با بیان اینکه متوسط تولید زعفران در هر هکتار شش کیلوگرم و در برخی مزارع تا ۱۰ کیلوگرم است، افزود: ملایر از نظر میزان تولید و سطح زیرکشت زعفران جایگاه نخست را در استان همدان دارد.

وی به اهمیت صادرات این محصول اشاره کرد و زعفران را ادویه‌ای گرانقیمت دانست که در داروسازی نیز استفاده می‌شود و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان برداشت زعفران ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته باشد

کاکاوند، زعفران را گیاه مناسب کشت در مناطق کم‌آب دانست و بیان کرد: تغییر الگوی کشت و کاشت محصولات کشاورزی کم‌آب‌بر، یکی از سیاست‌های دولت است و زعفران یکی از گیاهان کم‌آب‌بر و پرسود است.

وی با بیان اینکه این گیاه بیشتر به صورت فله به استان‌هایی از جمله خراسان ارسال و از آنجا به دیگر کشورها صادر می‌شود، ابرازامیدواری کرد با توجه به وجود گمرک و امکانات صادرات در شهرستان، بتوانیم شرایط مناسبی برای بسته‌بندی این محصول و صادرات آن از ملایر داشته باشیم.

منبع: ایسنا

559182