اخبار منتخب استان‌ها

معاون میراث فرهنگی سمنان گفت:

ثبت ملی وقف‌نامه قاضی سمنانی عصر تیموری

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: وقف نامه عمید الملک سمنانی، به عنوان اولین وقف ‌نامه از این استان، در فهرست میراث ملی ثبت شد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت:

لغو برگزاری مراسم و اجتماعات محوری یوم الله ۱۳ آبان در خراسان جنوبی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برگزاری مراسم و اجتماعات محوری یوم الله ۱۳ آبان با توجه به ضرورت حفظ سلامت مردم و رشد فزاینده ویروس منحوس کرونا لغو شد.
فرماندار اسلامشهر با اشاره به افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا گفت: از کلیه همشهریان عزیز تقاضا دارم با توجه به ابلاغ مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۲ آبان ماه تا روز جمعه از استان تهران خارج نشوند.
رئیس مرکز تحقیقات پنبه شرق کشور:

واردات مافیایی پنبه موجب افت قیمت می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات پنبه شرق کشور گفت: برخی مواقع در زمینه واردات پنبه به صورت مافیایی عمل می‌کنند و در فصلی که پنبه درحال برداشت است، بیش از نیاز کشور محصول وارد و این موجب افت قیمت می‌شود.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: با احتساب 11 مورد فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به 898 نفر رسید.
کرونا در خراسان شمالی رگورد شکست؛

مرگ ۱۱ بیمار و ابتلای ۲۲۷ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ابتلای ۲۲۷ نفر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: کرونا طی این مدت ۱۱ نفر را به کام مرگ کشاند.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی مبارک آباد قیروکارزین مطرح کرد؛

بازار امارت فرصتی برای بادمجان‌کاران قیروکارزین

رئیس مرکز جهاد کشاورزی مبارک آباد با اشاره به آغاز برداشت بادمجان از مزارع این منطقه گفت: بازار امارت فرصتی برای بادمجان‌کاران قیروکارزین است و پیش بینی می‌شود در اولین مرحله بیش از ۳۰ تن از ارقام مختلف بادمجان به مقصد امارات متحده عربی صادر شود.
مدیر کل امور عشایر فارس:

فارس قطب عشایری کشور

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان این‌که فارس قطب عشایر کشور است افزود: تامین انواع نهاده‌های دامی عشایر به منظور تولید محصولات دامی با کمیت و کیفیت از اولویت‌های اداره‌کل امور عشایر است.
عضو شورای شهر یزد گفت: با توجه به شرایط یزد، می‌بایست حمل و نقل سبک را توسعه دهیم و بر همین اساس برای اولین بار دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند در سطح شهرجهانی یزد مورد افتتاح قرار گرفت.
رئیس پلیس راه استان مرکزی خبر داد :

یک کشته در سانحه رانندگی محور اراک - قم

در حادثه بامداد دیروز در محور اراک – قم که بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با پژو 206 رخ داد، یک نفر کشته و 4 نفر دیگر مجروح شدند.
رئیس پلیس استان یزد خبر داد

کشف 107کیلو تریاک در یزد

فرمانده انتظامی استان یزد از کشف107 کیلو تریاک درعملیات ماموران پلیس استان خبر داد.
فرماندار شهرستان شهریارخبر داد؛

افتتاح میانگین سالانه ۱۵ مدرسه در شهریار

طاهری فرماندار شهریار با اشاره به افتتاح میانگین سالانه ۱۵ مدرسه طی سال‌های اخیر در شهرستان شهریار، گفت: بایستی علاوه بر استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها در احداث مدارس، ظرفیت دهیاری‌ها نیز در تعمیر و تکمیل مدارس در مناطق روستایی فعال شود.
فرماندار کرمانشاه در گفتگو با پرسون:

شکستگی لوله های آب شرب چند محله کرمانشاه در حال بررسی است

فرماندار کرمانشاه گفت: شکستگی لوله آب شرب در بکی از محلات پیگیری و بر طرف شد؛ اما به فاصله بسیار کمی توسط احدی از شهروندان ساکن خیابان شریعتی- جعفرآباد لوله آب اصلی خودسرانه شکسته شد و با پرسنل درگیر شدند.
فرماندار یزد از انجام 3881 مورد بازرسی از اصناف توسط 200 تیم متشکل از بازرسان فرمانداری، مرکز بهداشت، اتاق اصناف و اماکن شهرستان خبر داد و گفت:از این تعداد بازرسی 446 مورد به پلمپ مراکز منتهی شده است.
در 24 ساعت گذشته اتفاق افتاد؛

جان باختن ۱۳ بیمار کرونایی در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از فوت ۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.