ساخت اولین مدرسه اتیسم در استان کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ساخت اولین مدرسه اتیسم، همچنین اولین سالن ورزشی اختصاصی دانش‌آموزان با نیازه ویژه استان بعنوان برنامه‌های اصلی در اولویت کاری قرار گیرد.
تصویر ساخت اولین مدرسه اتیسم در استان کردستان

به گزارش سایت خبری پرسون، هاشم ناظمی جلال ظهر چهارشنبه در سومین شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار کرد: ساخت اولین مدرسه آموزشی و توانبخشی اتیسم استان در اولویت است.

وی با تقدیر از مجموعه آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: ساخت اولین مدرسه اتیسم، همچنین اولین سال ورزشی اختصاصی دانش‌آموزان با نیازه ویژه استان بعنوان برنامه‌های اصلی در اولویت کاری قرار گیرد.

ناظمی جلال خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: شناخت بیشتر آموزش و پرورش استثنایی باعث می‌شود ارائه خدمات به دانش آموزان مستحق این حوزه باکیفیت تر باشد.

وی با مهم برشمردن همراهی شهرداری، شورای اسلامی شهر سنندج، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و اعضای شورای معاونین اداره کل در پیگیری پروژه‌های آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: ادارات وارگان‌هایی که با این اداره همپوشانی وظایف دارند با بکارگیری امکانات موجود، تعامل و ارتباط مستمر با اداره آموزش و پرورش استثنایی، ظرفیت‌های مختلف در ارائه خدمت به این دانش آموزان را احصاء و پیگیری کنند.

ناظمی جلال با بیان اینکه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی یکی از چالش‌های جدی است که این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را درگیر کرده است، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع تلاش می‌کنیم برای رفع مشکلات رفت و آمد دانش آموزان با نیازهای ویژه همکاری کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت توانمند سازی انجمن اولیا و مربیان در مدارس استثنایی با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان این مهم را از برنامه‌های اصلی و کلیدی آموزش و پرورش برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اهمیت برگزاری فصلی جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استثنایی، تصریح کرد: نظارت حداکثری بر اجرای مصوبات، پیگیری و تلاش جدی برای تحقق اهداف در برنامه ریزهای اعضا لحاظ شود.

منبع: مهر

573839