اخبار منتخب استان‌ها

رئیس مجمع نمایندگان گیلان؛

دولت منتخب در جهت حل مشکلات مردم گام بردارد

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه ملت فهیم ایران در این شرایط بحرانی و حساس کشور به پای صندوق‌های رأی آمدند، گفت: از دولت منتخب نیز انتظار داریم همان‌طور که مردم به داد نظام و انقلاب رسیدند دولت نیز در جهت حل مشکلات مردم گام‌های مثبتی بردارد.
مدیر کل انتقال خون گیلان از کاهش شدید ذخایر خونی در گیلان خبر داد و از شهروندان خواست جهت تامین خون مورد نیاز بیماران، به پایگاه‌ها و مراکز خونگیری استان مراجعه کنند.
با هدف توسعه نوآوری و فناوری در علوم کشاورزی و فراهم کردن زمینه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز ارتقای مهارت دانشجویان رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و دانشگاه کردستان برای تاسیس مرکز نوآوری کشاورزی امضا شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ضمن تقدیر از سازمان بسیج سازندگی سپاه برای احداث 21 واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش این کمیته، گفت: کمیته امداد این توان را دارد که در صورت تامین زمین ازسوی مسئولین زیربط با کمک سپاه مشکل دو هزار نیازمند مسکن را طی دو سال بر طرف کند.
رئیس جهادکشاورزی گیلان، با بیان اینکه باید ظرفیت‌های صادراتی به ویژه در بخش معابر مرزی گسترش پیدا کند تا امکان توسعه صادرات فراهم شود، گفت: گسترش معابر مرزی و ایجاد پل دوم مرزی در شهرستان آستارا در دستور کار جدی کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: آخرین آمارها در کشور نشان می‌دهد که در حال حاضر 1793 واحد تولیدی به علل مختلف در تملک بانک‌های کشور هستند.

با کاهش نزولات جوی برف و باران؛

زنجان در سکوی ۱۰ استان کم بارش کشور ایستاد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به کاهش نزولات جوی برف و باران و بحران کم‌آبی اشاره کرد و گفت: این استان جزو ۱۰ استان کم بارش کشور قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان خبر داد:

پیشرفت 63 درصدی کریدور شمال جنوب/ بهره‌برداری از فرودگاه سقز تا ماه آینده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: در حوزه راه و شهرسازی مهمترین و بزرگترین پروژه ما، ساخت و ایجاد کریدور شمال جنوب در استان کردستان است که طبق آخرین برآوردها این پروژه در حدود 63 درصد پیشرفت داشته که با تامین اعتبار لازم مابقی طرح به سرعت ادامه خواهد یافت.

مدیر عامل شهرک صنعتی علم و فناوری خوارزمی ماهدشت کرج گفت: طی چند روز گذشته و بدون اعلام برنامه قبلی، برق واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در این شهرک در حال قطع شدن است که خسارت های وارده ناشی از این قطعی ها قابل جبران نیست.
در راستای برگزاری کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید محقق می‌شود:

تالیف دایره‌المعارف شهدای دانش‌آموزی زنجان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دایره‌المعارف شهدای دانش‌آموز استان زنجان با کمک فرهنگیان و دانش‌آموزان مناطق و نواحی ۱۴ گانه تالیف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ مشترک جدید گاز طبیعی در سالجاری به جمع مصرف کنندگان اضافه شده است از اجرای بیش از ۹ هزار و ۸۹۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در این استان خبر داد.
شمال ایران با توجه به دارا بودن شرایط عالی آب و هوایی از استان‌های مستعد در توسعه صنعت گل و گیاه کشور به شمار می‌رود؛ به گونه‌ای که سالانه در گلخانه‌های مدرن استان بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار دلار و در گلخانه‌های معمولی بین ۱۵ تا ۴۵ هزار دلار در هر هکتار ارزآوری برای کشور انجام می‌شود.