اخبار منتخب استان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان‌غربی گفت: یکی از این ره آوردها، افتتاح مرکز آموزشی درمانی تخصصی فوق تخصصی جامع زنان دکتر مهرزاد بود که به عنوان یکی از کم نظیرترین بیمارستانهای کشور است و نقطه جالب توجه در این پروژه اختصاصی بودن این بیمارستان برای زنان می باشد که قبلا این خدمات در بیمارستان آیت الله مطهری ارائه می‌شد و با افتتاح این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خدمات ویژه و تخصصی تر برای زنان استان ارائه می‌شود.
مدیر کل هواشناسی گلستان از استمرار فعالیت سامانه پرفشار و مرطوب در استان خبر داد و گفت: در روزهای آینده هوای گلستان ابری و مناطق کوهپایه‌ای آن شاهد بارش‌های پراکنده خواهد بود.
به مناسبت ثبت جهانی شهر تاریخی یزد صورت می گیرد؛

برگزاری اولین جشنواره استانی هنرهای تجسمی

نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی استان یزد با هدف شناسایی و معرفی استعدادها، ایجاد تکاپو در جامعه هنری و همچنین بزرگداشت سالروز ثبت جهانی یزد ۱۸ تیر به مدت یک ماه از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
امام جمعه شهرستان مریوان در گفتگو با پرسون؛

نگاه به بازارچه‌های مرزی به صورت علمی و تخصصی خود فرصت آفرین است

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: نگاه به مرزها و بازارچه‌های مرزی به صورت علمی و تخصصی خود فرصت آفرین است، بنابراین امیدواریم که هیات دولت جدید و وزرای دولت سیزدهم بتواند به این مسئله مهم که خواسته همه مردم شهرستان مریوان است ورود پیدا کند.

با توجه به قرارگیری استان ایلام در رده استان‌های محروم کشور، در بحث تأمین کالاهای اساسی، مورد توجه ویژه سازمان صمت قرار دارد.
رئیس اتحادیه صنف تعویض‌ روغنی‌های زنجان خبر داد:

بازار سیاه روغن موتور؛ رهاورد نبود نظارت و مدیریت

رئیس اتحادیه صنف تعویض‌ روغنی‌های زنجان با بیان اینکه گرانی بیش از حد و ایجاد بازار سیاه روغن موتور سبب شده تا کاسبی ما به شدت کساد شود گفت: گاهی حتی 4 یا 5 روز متوالی مشتری نداریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد:

دو کاروانسرای همدان در انتظار ثبت جهانی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از بازدید یونسکو از دو کاروانسرای فرسفج و تاج آباد همدان خبر داد و گفت این بازدید در هفته های آتی توسط کارگزاران یونسکو انجام می شود.
رئیس هیئت نجات غریق مازندران از تعطیلی طرح های سالم سازی دریا در استان به دلیل اوج گیری دوباره کرونا و اعمال محدودیت ها خبر داد و گفت: دریای استان امسال ۱۴ قربانی گرفت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

مرز باشماق مریوان بر روی مسافران بسته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته و در راستای محدودیت تردد از مرز رسمی باشماق مریوان، این مرز تا اطلاع بعدی به روی مسافران بسته بوده و تردد در آن ممنوع است.

معاون فنی و آبخیزداری استان خبر داد؛

تدوین سند توسعه گیاهان دارویی برای نخستین بار در گیلان

معاون فنی و آبخیزداری گیلان از تدوین سند توسعه گیاهان دارویی برای نخستین بار در گیلان خبر داد و گفت: این سند در سطح ۵۳۰۰ هکتار ۱۰ شهرستان اجرایی خواهد شد که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات ملی سهم خوبی برای ترویج کشت گیاهان دارویی در نظر گرفته شود.
زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) در استان خوزستان حوالی شهرستان رامهرمز ساعت ۱۱ و ۲۹ دقیقه و ۱۵ ثانیه امروز(شنبه) به وقوع پیوست.
امام جمعه مهران گفت: از همه‌ نخبگان، متخصصّان، دلسوزان و جوانان انقلابی مصرانه خواهش می‌کنم که در شهرستان‌ مهران دولت در سایه را تشکیل دهند. وظیفه‌ دولت در سایه، شناخت آسیب‌ها، ظرفیت‌های شهرستان، نظارت بر مسئولان و مشاوره دادن به آنها در جهت ارتقاء شهرستان است