تنفس اصفهانی‌ها در هوای مسموم

نصف جهانی‌ها مراقب ریه‌های ملتهب خود باشند.
تصویر تنفس اصفهانی‌ها در هوای مسموم

به گزارش سایت خبری پرسون،از اصفهان؛شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز سه‌شنبه چهاردهم آذر با میانگین ۱۵۹ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان قرار گرفت این در حالی است که شب گذشته هم شاخص هوای این کلانشهر برای ساعاتی در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم قرار گرفت.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش در کردآباد با ۲۷۴ در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم قهجاورستان با ۲۱۲ بنفش و بسیار ناسالم، زرین شهر با ۱۵۱ قرمز، خیابان احمدآباد با ۱۶۷، میدان انقلاب با ۱۶۹، پارک زمزم با ۱۵۱، خیابان پروین اعتصامی با ۱۶۰، بزرگراه خرازی با ۱۵۴، دانشگاه صنعتی با ۱۷۳، زینبیه با ۱۷۱، سپاهان شهر با ۱۵۶، بولوار کاوه با ۱۷۱، خیابان فیض با ۱۵۵ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان گزارش شد.

همچنین شاخص هوا در خیابان ۲۵ آبان با ۱۲۴، رهنان با ۱۳۱، خیابان رودکی با ۱۴۱، خیابان‌های فرشادی و میرزا طاهر با ۱۴۶ و ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۱۰۷ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

اما شاخص هوا تنها در سه ایستگاه شاهین شهر با ۷۱ سجزی با ۸۳ و مبارکه با ۷۰ AQI قابل قبول ثبت شد.

ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله خمینی شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان همچنان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: روابط عمومی هواشناسی

561100