یادداشت‌ها

رضا نصری خطاب به ابراهیم رئیسی نوشت: اگر با سوالی از مورد هولوکاست مواجه شدند بگویند «تمایل ندارم در سال ۲۰۲۲ به وقایع جنگ دوم جهانی بپردازم» یا «بیایید در مورد وقایع امروز صحبت کنیم نه رخدادهای ۸۰ سال پیش».
زیدآبادی با اشاره به یادداشت شریعتمداری نوشت: خواستم پیشرفت آقای شریعتمداری را به وی تبریک بگویم! لابد می‌پرسید چه پیشرفتی؟ این که باز هم با همان لحن همیشگی، پیشداوری کرده است!
یادداشتی در نقد البسه مدارس:

بدون رنگ-بدون الگو

دانش‌آموزان کودک و نوجوانِ ایران زمین، دارایی‌های گرانبها و ارزشمند جامعه ما هستند و در آینده‌ای نزدیک، فرمان مدیریت و هدایتِ این مرز و بوم در دستان این عزیزان خواهد بود. پس باید اکنون بر روی آموزش، تربیت، تعلیم و گسترش فرهنگ در این قشر، نظارت ویژه و تلاشی مضاعف داشت تا در روزگاران آتی شاهد حضور افرادی سازنده و مفید در جامعه باشیم.
از من خواسته شد تا درباره شایعه فک و اقدام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چیزی بنویسم. البته مهم نیست که کانون به چه سازمانی مرتبط است، اول باید دید که در کارش تا چه اندازه موفق بوده و این تغییر ساختاری تا چه اندازه آن را در پیشبرد اهدافش یاری می کند.

ضمن تسلیت اربعین حسینی امید است همه دوستداران اهل بیت بویژه حضرت اباعبدالله الحسین ضمن اینکه با شور حسینی یاد و نام حضرت را زنده نگه می دارند تبیین اهداف اصلی حرکت بزرگ امام شهید را فراموش نکنند.
‌1- سفر رئیس‌جمهور به روسیه را یادتان هست؟ همان که حاشیه‌هایش بر متن غلبه کرد؛ از استقبال نه‌چندان گرم، میز دراز مذاکره و نیز زمان خروج از کاخ ریاست‌جمهوری که ناهماهنگی بر سر سوارشدن بر خودرو، صحنه‌های طنز آفرید. الان اگر کلیدواژه‌های آن سفر را در فضای مجازی سرچ کنید، کمترین اثری از محتوای مذاکرات نمی‌یابید؛ هرچه هست حاشیه‌هایی است که در اکثر آنها خبر و شایعه درهم آمیخته و فضایی کاریکاتوری از دیپلماسی را به نمایش گذاشته است.

عباس عبدی در روزنامه اعتماد درباره مرگ مهسا امینی نوشت: این اتفاق بزرگ نمایی نشده است و بسیاری از خانواده ها از این اتفاق ترسیده اند و این اتفاق نه یک مصیبت خانوادگی بلکه یک مصیبت جمعی است.
هنوز ما مردم عادی نمی‌دانیم درباره مرگ ناگهانی «مهسا امینی» کدام روایت مقرون به صحت است. آنچه فیلم منتشر شده توسط نیروی انتظامی نشان می‌دهد، یا اینکه گفته شده در حین انتقال به محل گشت ارشاد مورد ضرب و شتم قرار گرفته، یا دارای سابقه بیماری قلبی بوده و یا چیز دیگری که هنوز نشنیده‌ایم.
یکی از برجسته‌ترین معضلات اقتصادی ما تورم مزمن بالاست که ریشه در وضعیت بانک مرکزی دارد. اما این وضعیت این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که مگر بانک مرکزی کشور ما با بانک مرکزی متعارف در دیگر نقاط دنیا چه تفاوتی دارد که این آثار و تبعات متفاوت را برای اقتصاد کشور به همراه داشته است؟ شاید بتوان پاسخ را در مسیری که این نهاد در سایر کشورها و در کشور ما طی کرده جست‌وجو کرد.

«روز جهانی دموکراسی یک رویداد سالانه است که در ۱۵ سپتامبر، برگزار می‌شود. سازمان ملل متحد به منظور پشتیبانی از جنبش‌های ضد استبدادی ۱۵ سپتامبر یا ۲۴ شهریور را روز جهانی دموکراسی نامیده است».
در ماجرای مرگ ملکه الیزابت، تشت رسوایی چنان از لب بام افتاده که برای فارسی‌زبانانی که در معرض حملات متعدد بی‌بی‌سی به افکار و باورهای خود بوده‌اند، سوژه‌ای برای خنده ساخته است. نمونه‌ها هم یکی دو تا نیست
دو قسمت این هفته ببینید؛ فعلا کفایت مذاکرات!

جیران آزاد شد؛ بدون یک ریال خسارت

احسان جوانمرد نویسنده سریال جیران در واکنش به رفع توقیف این سریال متنی را در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت.

در اسفند سال گذشته، همه شواهد رسمی و رسانه‌ای از امضای قطعی توافقنامه احیای برجام حکایت داشت اما با آغاز تجاوز نظامی روسیه به خاک اوکراین، ناگهان ورق برگشت و مذاکرات وارد روندی تازه و پردردسر شد.
استقلال بانک مرکزی به‌عنوان شرط لازم برای تحقق تورم تک‌رقمی پایدار، یکی از پایه‌‌ای‌ترین و بدیهی‌‌ترین اصول علم اقتصاد در کنترل تورم و ایجاد ثبات در اقتصاد است و ثبات اقتصادی یکی از کلیدی‌‌ترین شروط لازم برای رشد و توسعه کشور.
کارلوس کی‌روش پس از دو تجربه کوتاه‌مدت در کلمبیا و مصر بار دیگر به ایران برگشته تا هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. او در فاصله دو ماه تا جام جهانی کار سختی برای بهبود اوضاع تیم ملی ایران دارد.
زمانی که مرحوم ایت الله مشکینی رییس و مرحوم هاشمی رفسنجانی نایب رییس بودند اما عملا اقای هاشمی مجلس را اداره می کرد و اقای مشکینی فقط در ابتدای جلسه مقداری موعظه اخلاقی می فرمودند و البته گاهی نکات جالب تاریخی و فقهی هم ایراد می کردند.