یادداشت‌ها

به بهانه ابلاغ محکومیت های ساختمان متروپل آبادان برای ثبت در تاریخ جهت آندسته از مسئولانی که بعدا انکار خواهند کردندکه ما اطلاعی از مسائل ساخت و ساز نداشتیم!
در قانون کشور ما نیز مانند اکثر کشورهای دنیا قاچاق انسان جرم انگاشته شده است. قاچاق انسان را قانونگزار این گونه تعریف می کند: خارج یا واردساختن و یا ترانزیت مجاز یا غیرمجاز فرد یا افراد از مرزهای‌کشور با اجبار و اکراه یا تهدید یا خدعه و نیرنگ و یا با سوء استفاده ازقدرت یا موقعیت‌خود یا سوء استفاده از وضعیت فرد یا افراد یادشده، به قصد فحشاء یا برداشت اعضاء و جوارح، بردگی و ازدواج .
عمر میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی که پایان جنگ سرد به نام او رقم زده شد در زمانی به پایان رسید که شرایط دنیا به گونه‌ای در حال شکل‌گیری است که جهان دوباره وارد یک جنگ سرد دیگری دارد می‌شود.
افکار عمومی همواره یکی از مسائل مهم و جدی در معادلات اجتماعی سیاسی کشورها بوده است، اینکه افکار عمومی چگونه شکل می‌گیرد، چگونه انتشار می‌یابد و اینکه چگونه روی تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها اثر می‌گذارد.
شاید غیرمتعارف باشد که به سیاستمداران اعم از آنان که در حکومت هستند یا بیرون آن توصیه شود، ولی با توجه به پدیده‌هایی که به‌طور مکرر شاهد آن هستیم بد نیست که به چند نکته اشاره کنم. اولین توصیه این است که هیچ اقدامی را بدون مشورت دوستان و همفکران یا حتی منتقدان خود انجام ندهید.
آدمی در گروه و به ویژه در منظومه سیاست ممکن است خود را در برخی زمینه‌ها در اقلیت ببیند و این قضیه الان در مورد رئیس‌جمهور ایالات متحده که با مشکلات داخلی، زمستان سخت پیش‌رو و بحران انرژی به دلیل جنگ فرسایشی روسیه و اوکراین، چالش انتخابات میان دوره‌ای و بحران خشکسالی در قاره سبز مواجه است به عینه صدق می‌کند.
هر دو سال یک بار انتخابات هیات‌مدیره کانون‌های وکلا دادگستری بعد از تأیید صلاحیت کاندیداها توسط دادگاه عالی انتظامی قضات برگزار می‌شود.
اقتصاد ایران با مسائل پیچیده و عظیمی روبرو است، تورم مهار غیره قابل مهار در چند سال و دهه اخیر یکی از دلایل مؤثر در عدم توسعه بوده است.
قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار درصدد است با تلقی کردن وکالت به عنوان کسب، امکان صدور پروانه کارآموزی را آسان کند و به کسانی که ٧٠درصد نمره یک درصد اول شرکت‌کنندگان آزمون را کسب کنند پروانه بدهد بدون اینکه مهم باشد این نمره، حداقل برای قبولی باید چند باشد!
مدت‌هاست شهرها و روستاهای کشورمان مهمان ناخوانده‌ای به نام ریزگردها دارند، این مهمان ناخوانده عرصه را برای زندگی شهروندان هر روز تنگ‌تر از گذشته می‌کند!
بعد از یکسری ناامیدی‌هایی که نسبت به احیای برجام وجود داشت، لحن صحبت‌های طرفین مذاکرات یعنی ایران و آمریکا به گونه‌ای شد که نشان از توافق دارد و تنها قدم‌های کوچکی تا رسیدن به تفاهم اصلی احیای برجام باقی‌مانده است.
نمایان‌ترین معیار رعایت و تکریم حقوق شهروندی در هر سیستم قضائی در تحلیل و مصادیق حقوق دفاعی متهم تبلور می‌یابد.
امید آن می رود با توجه به حساسیت ها و اهمیت هدایت مقتدرانه فوتبال کشور در این برهه مهم زمانی، اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با انتخاب رئیس و نواب رئیس مناسب برای فدراسیون فوتبال، از امضای این برجام فوتبال سربلند بیرون آیند و ثمرات درخشان انتخاب شایسته آنها، فوتبال کشور ما را در مسیر شکوفایی و پیشرفت روزافزون قرار دهد.

یکی از منافع ساختن سد این است که برنامه‌ریزی را برای بشر در جهت تامین پیوسته آب ممکن می‌کند.
تدوین کنندگان پیش‌نویس قانون تشکل‌های اجتماعی در مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار کرده‌اند، 18ماه وقت صرف کرده‌اند تا با مشورت تعداد زیادی از مشاوران، مرتبطان و مدیرانی از تشکل‌ها پیش‌نویس قانون را تدوین کنند
خداوند متعال در سوره آل‌عمران به پیامبر(ص) یادآور می‌شود که اگر با تندی و خشونت با مردم رفتار کنی از رسالت تو و دینی که بشارت‌دهنده آن هستی بیزار و گریزان و پراکنده می‌شوند.
در قانون، اعاده حیثیت ،جبران خسارت و امثال اینها را وجود دارد اما الزام به عذر خواهی نیست، مشخص نیست ، منشاء این رای از باب مسئولیت سه وزیر کجاست.
از زمان شکل گیری طرح گفت‌وگوهای هسته‌ای با قدرت‌های جهانی تحت عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این رویداد مهم بین‌المللی فراز و نشیب‌هایی را به‌همراه داشته است.
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۸ دی ماه ۱۴۰۰، به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی، با پیشنهاد وزارت امور خارجه مبنی بر صدور مجوز تأسیس سرکنسولگری در شهر کاپان ارمنستان با رعایت قوانین و مقررات مربوط موافقت کرد.

مهمترین فراز زندگی عالمانه و عارفانه حضرت آیت الله ناصری «نهادینه شدن روح انتظار» در این عالم ربانی بود، او نمونه ای واقعی از یک شیعه منتظر بود که پیوسته با یاد امام غائبش می زیست و انتظار ظهورش را می کشید.