شهدای انتظامی و مرزبانی سندی برای خدمت صادقانه

این اولین باری نیست که سبزپوشان ناجا، جان خود را تقدیم امنیت کشور می‌کنند و آخرین بار نیز نخواهد بود.
تصویر شهدای انتظامی و مرزبانی سندی برای خدمت صادقانه

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین فرهمند معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی مرزبانی استان بوشهر در یادداشتی نوشت: چه مظلومانه در گرمای تابستان و سرمای زمستان اسلحه به دست و با پوتین‌های خاکی بی ادعا ایستاده‌ای و من می دانم به چه می‌اندیشی، به کودکت که شاید چند ماهی می‌شود که او را ندیده‌ای، به همسرت که یک تنه بار زندگی را به دوش می‌کشد، به مادرت و پدرت که برف سفیدی بر موهایشان نشسته و دستان پر مهر و چروکیده شأن گرمای دستانت را می‌طلبد.

چه روزها و شب‌ها، طلوع و غروب‌ها را نظاره‌گر بودی و به انتظار نشستی تا برای استراحت که نه، برای دیدار خانواده ات بروی اما گویا تقدیر با تو یار نبود و خونت در خاک سرزمینت و برای پاسداری از این خاک به زمین ریخته شد، چه غریبانه فرزندت، همسرت، پدر و مادرت به سوگت نشستند، هر چند به بهترین جا رفته‌ای و بهترین‌ها برائت رقم خورده است اما کودک خردسالت بی تاب پدر است، بی تاب نگاه گرم تو…

زمانی که برای دفاع از وطنت، اسلحه بر دست گرفتی و در مقابل اشرار ایستادی، نمی‌دانستی که جام شهادت را خواهی نوشید و چه سعادتی بالاتر از اینکه شهید وطن و امنیت کشورت شده‌ای و چه زیبا تابوتت را همرزمانت بر دوش کشیده‌اند و چه جماعتی برای بدرقه ات آمده‌اند، خوشا به سعادتت که اینگونه جامه مرگ را بر تن کرده‌ای و چه افتخاری بالاتر از اینکه فرزندت در آینده بگوید، پدرم شهید امنیت وطن بود.

این اولین باری نیست که سبزپوشان ناجا، جان خود را تقدیم امنیت کشور می‌کنند و آخرین بار نیز نخواهد بود.

بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سبزپوشان نیروی انتظامی، در راه دفاع از امنیت مرزها و شهرها لباس شهادت به تن کرده اند.

مردانی که به دل عملیات‌های خشن رفته‌اند تا مردمانشان در سلامت و امنیت باشند، به جدال با قلدران و عربده کشانی رفته‌اند تا امنیت و آرامش را در کوچه‌ها و محله‌ها هدیه کنند.

اما چه بسیار سبزپوشانی که در راه امنیت هموطنان خود، کفن به تن کرده و وقتی از خانه خارج می‌شوند، می‌دانند که شاید بازگشتی نباشد پس با اعماق وجود خود از خانواده و عزیزانشان خداحافظی می‌کنند و می‌روند و دل به جاده امنیت می‌سپارند.

شهدای انتظامی و مرزبانی سندی برای خدمت صادقانه

نعمت امنیت هدیه الهی است، امنیت کنونی حاصل خون مطهر پاک شهداست و این افتخار مخصوص بندگان خاص خداوند است.

اگر شهدا را از عوامل احیاگر انقلاب خودمان بخواهیم منها کنیم، هیچ عامل قوی و نیرومندی برای احیای انقلاب باقی نمی‌ماند.

اقتدار نظام به وسیله شهادت شهداست اگر نیروی انتظامی محور اقتدار نظام است پس شهدای نیروی انتظامی به مراتب محوریت خاصی در بین شهدا دارند و باید به این نکته توجه داشت.

نیروهای انتظامی با جان و دل به صورت شبانه‌روزی در راه امنیت و آسایش مردم خدمت می‌کنند و در این راه با افتخار شهید تقدیم می‌کنند.

چنین شهدای عزیزی از دامن پاک مادرانی که برای میهن و کشور خود در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی جانفشانی کرده‌اند پرورش یافته و مردم ما قدردان این فداکاری‌ها هستند. جامعه بیشتر متوجه شود که خون این جان بر کفان در مقابل تروریست‌ها، قاچاقچیان مواد مخدر، مشروبات الکلی، سلاح، کالای خارجی و… بر زمین ریخته می‌شود شاید تلنگر مناسبی برای آن دسته از افرادی باشد که به این موارد بی توجه هستند و یا حتی مبتلا به این موضوعات هستند، باشد. اینکه جامعه متوجه باشد امنیت داخل کشور در نتیجه درگیری همین شهدا و همکاران‌شان با تروریست‌ها، مخلان نظم و امنیت، اراذل، در مرزها و همین خیابان‌هایی است که به راحتی در آن به گردش و تفریح می‌پردازند، اهمیت حس امنیت که گاهی برایشان کمرنگ می‌شود را دوچندان می‌کند.

منبع: مهر

562307