یادداشت‌ها

اگر واقعا هدف نماینده مجلس یا دولتمردی این است که مسیر را برای استفاده از بیت‌کوین و برای حداقل معاملات کوچک و متوسط هموار کند این کار را باید در چند ارگان نهادینه کند. وزارت صمت و گمرکات هم باید بتوانند آن را در نظر بگیرند و برای آن قواعد مربوطه را آماده کنند.

اگر شورای نگهبان موازین خود را اعلام کند، در آینده به‌عنوان خط‌مشی سیاسی مورد توجه افرادی قرار ‌گیرد که به‌هرحال قصد آن را دارند که روزی روزگاری برای ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کنند تا در خط شورای نگهبان حرکت کرده باشند و منبعی فقهی و حقوقی از دیدگاه شورای نگهبان برای احراز یا رد صلاحیت کاندیداها در اختیار داشته باشند.
مقابله با پولشویی موضوع جذابی است که اکثر کشورهای دنیا آن ‌را در صدر سیاست‌های اقتصادی خود قرار داده‌اند. در ایران سیاست‌های مقابله با پولشویی با کندی به پیش می‌رود. در صورت تقویت این سیاست‌ها، اقتصاد ایران می‌تواند در مقابله با مفاسد اقتصادی، فرار مالیاتی، مواد مخدر، فرار سرمایه و... توفیقات بیشتری کسب کند. لازمه موفقیت در این سیاست‌ها تجهیز سیستم بانکی ایران به فناوری‌های پیشرفته است.
آیا برادران چینی تا این اندازه عزیز و قابل احترام هستند که باید بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مزارع و صدها حرفه و شغل دیگر با خاموشی‌های مکرر به تعطیلی کشیده شوند و ابر و مه و خورشید و فلک در کار باشند تا برادران چینی سود ببرند؟! ظاهرا پایان عمر دولت‌ها در ایران باید با نوعی مرثیه‌سرایی همراه باشد و تعهد دولت‌ها، انگاری در پایان عمر آنها، رو به پایان است.
انتقاد دوستان «بابک خرمدین» نسبت به نشر اتهاماتی علیه وی

به خبرپراکنی و قضاوت پایان دهید

تعدادی از دوستان و همکاران بابک خرمدین با انتشار متنی از تصویر ایجاد شده درباره این کارگردان در فضای مجازی، واکنش نشان دادند.
معمولا با هیچ سیاستی نمی‌توان موافقت صددرصدی مردم (یعنی همه شهروندان) را جلب کرد. به بیان دیگر، در انتخابات باید به این مهم توجه کرد که دموکراسی «حکومت اکثریت» نیست، بلکه معمولا حکومتِ «بزرگ‌ترین اقلیت» است.
برخی از مدعیان ریاست جمهوری، چنان از حل قطعی مسائل کشور اعم از بی‌کاری، تورم و‌... یاد می‌کنند که گویی اولا راه‌حل‌ها از همان اول هم در جیب کت آنها بوده و ثانیا مسئولان قبلی که در دوره‌های اخیر در همین سیستم تأیید و انتخاب شده و مدیریت کرده‌اند، خائن یا در بهترین حالت نادان و کم‌کار بوده‌اند.
خبرگزاری‌های خارجی معتقدند آخرین جلسه مذاکرات وین پنجمین جلسه‌ای است که احتمالا در همین هفته برگزار می‌شود و ایران هم در مورد این موضوع موافقت کرده است.
یادداشت/ مساله احساس پیروزی در میان فلسطینی‌ها و احساس شکست در میان صهیونیست‌ها خود بزرگ‌ترین دستاورد است. در میان شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای داخل رژیم ‌صهیونیستی کسی را پیدا نمی‌کنید که بگوید ما در این جنگ پیروز شدیم، زیرا این رژیم در جنگ نتوانست زمینه‌های تهدید را از بین ببرد.

یادداشت میهمان؛

«منازره» یا «مناظره»

یادداشت/در آن مناظره دوست اصولگرایم سعی می کرد ثابت کند که اصلاح طلبان خراب کرده اند و من هم سعی می‌کردم اثبات کنم که اصولگرایان هم خرابتر کرده‌اند. اینجاست که توده‌ها از هر دو جریان بریده و راهی جزء دخیل بستن به امامزاده پوپولیسم بعنوان راه سوم ندارند. من به دوستان اصلاح طلب گفته‌ام برای چند سالی از بازی قدرت دوری گرفته و روی نیمکت ذخیره نشسته به آسیب شناسی خود بپردازند.

به بهانه سالگرد رومینا و قتل بابک خرمدین؛

چند دقیقه نکُشید، شاید با گفت و گو حل شد! / چتر قانون حامی کیست؟

یادداشت/ فرزندکشی شاید برای همه ما کلمه ای ترسناک و عجیب به نظر برسد اما انگار این روزها بیشتر از هر موضوع دیگری بر سر زبان هاست و هر کس با دید خود به این جریانات می نگرد و نظر می دهد و حتی گاهی تحلیل می کند.
برای آنکه شخصی در دادگاه‌های ویژه اقتصادی محاکمه شود و مجازات‌های نوعا شدید و سخت آن دادگاه‌ها در مورد وی اعمال شود، نیاز به احراز سوءنیت درباره او وجود دارد. حال‌آنکه اشخاصی که در تصمیمات و اقدامات خود نفع شخصی تحصیل‌نکرده‌اند، فاقد این نوع سوءنیت به نظر می‌رسند و به‌جای سپردن این اشخاص به دادگاه‌های ویژه، بهتر آن است که سایر مکانیسم‌های پاسخگویی تقویت شوند.
یادداشت/ فرزند کشی، این رفتار ناپسند همواره و در هر عصری، مداومت و تداوم چشمگیری داشته است!
در شرایط فعلی کشور، تخصیص سرمایه بیشتر به سمت تولید مسکن به معنی محروم ساختن سایر بخش‌ها از جریان سرمایه‌گذاری خواهد بود که نتیجه آن کاهش بیشتر در توان اقتصادی خانوارها جهت ورود به بازار مسکن و در نتیجه ایجاد زمینه برای تشکیل حباب‌های قیمتی بیشتر و توسعه فعالیت‌های سوداگرانه بیشتر در مستغلات خواهد بود.
موفقیت مذاکرات ایران و عربستان در بغداد که قاعدتا سردار قاآنی نقش محوری دارند و مذاکرات برجام در وین که دکتر عراقچی متحمل چالش‌های طاقت‌فرسای آن هستند، در راستای منافع ملی ایران است.
تحول‌خواهان درصدند مشارکت حداقلی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری را با نادیده‌انگاشتن مشکلات ساختاری، گردن دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا بیندازند تا اثرگذاری سیاسی آنها نزد مردم کاهش یابد؛ در‌صورتی‌که نهادهای رسمی و اصولگرایان چندان با مشارکت حداقلی البته منوط بر اینکه آنان را به قدرت برساند، مخالفت جدی ندارند.
برنامه انتخاباتی یک متن به نسبت جمع و جور حداکثر دو، سه صفحه‌ای یا هزار کلمه‌ای است که می‌تواند یک پیوست چند صفحه‌ای (محدود) نیز داشته باشد. متن اول برای مردم و متن دوم برای کارشناسان است. متن دوم توضیح‌دهنده جزییات بیشتر متن اول است و هیچ چیز اضافه بر عناوین متن اول ندارد.