علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

حقایق شگفت انگیزی در مورد مصرف بعضی داروها وجود دارد که نه تنها می تواند اثر آن ها را کمتر کند بلکه توجه نکردن به این نکات ممکن است عواقب بسیار بدی به همراه داشته باشد.
همه چیز در این عالم گذراست، حتی زندگی روی سطح زمین که مطمئنا پس از مدتی از بین خواهد رفت. اما این مدت، چقدر طولانی خواهد بود و یا به عبارتی چقدر طول می‌کشد تا به پایان زندگی در زمین برسیم؟
محققان با اضافه کردن یک انگشت به بدن ۲۰ نفر، از آنها خواسته‌اند به مدت ۵ روز بین ۲ تا ۶ ساعت از آن استفاده کنند.

معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: فشارخون بالا عامل ابتلا به کووید۱۹ نیست اما اگر فردی که فشارخون بالا دارد به کرونا مبتلا شود، عوارض ناخوشایندی را تجربه می‌کند.

برخلاف زندگی انسان‌ها روی زمین، زیست فرازمینی ممکن است کاملاً متفاوت باشد. از این رو روش‌های شناسایی مولکول‌های خاص به عنوان علامت‌های زیستی ممکن است کار چندان صحیحی نباشد زیرا ممکن است موجودات فرازمینی دارای تاریخچه تکاملی کاملا مختلفی باشند.

یک فوق تخصص کنترل و درمان درد، بیماری فیبرومالیژیا سندرم دردهای عضلانی و اسکلتی عنوان کرد که با اختلال خواب بروز می یابد.

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: تعداد قابل توجهی از مردم عادی ممکن است تنگی کانال نخاعی آناتومیک و بدون علامت داشته باشند که باید برای تشخیص و درمان آن اقدام کنند.