علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

محققان روی زیست‌شناسی عجیب ماهی‌هایی با حدود یک قرن عمر متمرکز شده‌اند و تصور می‌کنند که طول عمر این ماهی‌ها ممکن است با تغییر محیط گره خورده باشد.
به گفته کارشناسان، کودکان در ۱۵ ماه گذشته یا حتی بیشتر با عوامل بیماری‌زا برخورد چندانی نداشتند در نتیجه نتوانسته‌اند سیستم ایمنی خود را برای مقابله با موارد مختلف عفونت در پساکرونا آماده کنند.
افزایش سن، چاقی، سیگار کشیدن و فشار خون بالا خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش می دهد. رنج ناشی از تعریق شبانه می تواند نشانه ای از خطر ابتلا به این بیماری مهلک باشد.
نتایج یک بررسی جدید در انگلیس نشان می‌دهد که بدن نوزادان در برابر بیماری کووید-۱۹ واکنش ایمنی قوی‌تری نسبت به سایر گروه‌های سنی نشان می‌دهد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: کروناویروس سریعتر از روند واکسیناسیون در دنیا در حال گسترش است.
با وجود این‌که روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا واکسینه می‌شوند، همچنان سوالات زیادی در مورد عوارض جانبی پس از واکسیناسیون ذهن افراد را آزار می‌دهد.
ویتامین B۱۲ یک ماده مغذی است که تعدادی از نقش های مهم را در بدن انجام می دهد.
سازمان غذا و دارو آمریکا استفاده از داروی تجربی "آدوکانوماب" برای مراحل اولیه بیماری آلزایمر را پس از ۲۰ سال تایید کرد.
رئیس اداره مراکز جمعی دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت درباره علل مشکلات تغذیه‌ای و کوتاهی قد کودکان و نوجوانان توضیح داد.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درباره بیماری قارچ سیاه، افراد در معرض خطر آن و همچنین عدم ارتباط آن با کرونا، توضیح داد.
دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران، در ارتباط با علل بروز سرطان های مثانه و کلیه و روش های تشخیص و درمان این نوع سرطان های دستگاه ادراری، توضیحاتی ارائه داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین خبر داد:

تلقیح مصنوعی به روش لاپراسکوپی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از اجرای سومین عملیات تلقیح مصنوعی به روش لاپراسکوپی جهت تولید نژادهای نو ترکیب گوسفند در سایت الگویی ملی پرورش گوسفند مهربان خبر داد.
شرکت "جنرال الکتریک"(GE) از مفهوم جدید توربین بادی شناور خود رونمایی کرد که جذاب به نظر می‌رسد، اما آیا واقعاً می‌تواند از امواج سهمگین دریا جان سالم به در ببرد؟