شناسایی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا در خفاش‌های انگلیسی

محققان گونه‌ جدیدی از ویروس کرونا را در خفاش‌های انگلیسی شناسایی کردند.

تصویر شناسایی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا در خفاش‌های انگلیسی

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" از کشف نوع جدیدی از ویروس کرونا در خفاش‌های انگلیس که با "SARS-Covid-۲" عامل ابتلا به "Covid-۱۹" مرتبط است، خبر داد.

این روزنامه افزود: ایوانا مورفی محقق دانشگاه "East Anglia"مدفوع ده‌ها خفاش نعل اسبی را جمع آوری کرد و توالی ژن جدیدی از ویروس کرونا را در یکی از ۵۳ نمونه پیدا کرد.

مورفی می‌گوید که امیدوار است این کشف مردم را به آزار و اذیت خفاش‌ها سوق ندهد؛ زیرا این حیوانات اگر رها باشند، هیچ تهدیدی ندارند.

ویروس شناسایی شده توسط متخصصان بهداشت عمومی انگلیس RhGB۰۱ نامگذاری شده است.

کارشناسان می‌گویند: بعید است این ویروس تهدیدی برای انسان داشته باشد، مگر اینکه جهش یابد؛ تاکنون هیچ مدرکی دال بر جهش و یا انتقال آن وجود ندارد.

دیانا بل محقق دانشگاه "East Anglia" نیز با درخواست برای انجام مطالعات بیشتر در مورد انواع خفاش‌ها و گونه‌های دیگر گفت: گونه‌های دیگری که تاکنون کشف شده اند، احتمالاً RhGB۰۱ را داشته اند، اما امروز پس از انجام تحقیقات جدید کشف شده است.

او افزود: خفاش‌های نعل اسبی در سراسر اروپا، آفریقا، آسیا و استرالیا یافت می‌شوند. ویروس‌های مشابه در سایر گونه‌های خفاش‌های نعل اسبی در چین، آسیای جنوب شرقی و اروپای شرقی نیز مشاهده شده است.

325789