علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

در این مقاله نتایج یک پژوهش منتشر شده بود که نشان می‌داد دانشمندان توانسته‌اند با موفقیت سلول‌ها انسان را به داخل جنین یک میمون تزریق کنند. هدف این است که راهی برای پرورش بافت و ارگان‌های انسانی پیدا بشود، طوری که بشود آنها را برداشت کرد و به انسان‌ها پیوند زد، بدون آنکه واکنش‌های شدید ایمنی رخ بدهد و بافت پس زده باشد.

به‌گفته ویروس شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره نگرانی‌ از انتقال ویروس کرونا از طریق حشرات، هیچ مستندات علمی وجود ندارد که حشرات، ناقل ویروس کرونا از فرد بیمار به سایر افراد باشند اما می‌توانند ویروس را از مکانی به مکان دیگر انتقال دهند.
کروناویروس شناسایی شده در هند ترکیبی از دو جهش است که این ویروس را عفونی تر و آن را قادر ساخته تا بر آنتی بادی ها غلبه پیدا کند.
محمودرضا آقامیری در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

ایران در جمع کشورهای صاحب تکنیک یون درمانی

یون درمانی تکنیکی است که همه کشورها و حتی همه کشورهای اروپایی از آن برخوردار نیستند و تنها برخی از کشورها این تکنیک را دارند اما خوشبختانه این امکان برای کشور ما در حال فراهم شدن است که بتوانیم شتاب‌دهنده داشته باشیم و با استفاده از آن شتاب‌دهنده، شتاب و انرژی لازم را به ذره داده و برای مقاصد درمانی و یا تولید رادیو ایزوتوپ‌های جدید استفاده کنیم.
برای نخستین بار در جهان، روسیه واکسن خوراکی برای واکسیناسیون کرونا ساخت که مراحل آزمایش آن آغاز شده است.

بر اساس تحقیقات جدید، کسانی که از کووید ۱۹ بهبود یافتند پس از دریافت نخستین دوز واکسن mRNA، یک واکنش آنتی بادی قوی داشتند، اما بعد از دوز دوم، ایمنی کمی داشتند.
متخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: در بیماران با نارسایی شدید قلبی و ضعف عضله قلب با توجه به نیاز به مصرف متعادل آب و تعدد داروهای قلبی با فواصل کوتاه مصرف، توصیه به روزه‌داری نمی‌شود.

نتایج یک بررسی تازه که در نشریه انجمن پزشکی آمریکا با عنوان "طب داخلی جاما" منتشر شده نشان می دهد که استفاده از دو ماسک می تواند شیوع بیماری کووید-۱۹ را کاهش دهد.
رعایت اصول صحیح تغذیه تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها به ویژه بیماری کووید ۱۹ دارد. با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و با استفاده از گروه های غذایی و جایگزین های آنها، انرژی، پروتئین و ریزمغذی های مورد نیاز بدن برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن تامین می شود.