آزمایشگاهی در انگلیس در تعقیب گونه‌های جدید کرونا

دولت انگلیس اعلام کرده است که نخستین آزمایشگاه بزرگ این کشور که روزانه صدها هزار نمونه تست کووید ۱۹ را بررسی می‌کند، به عنوان مرکز اصلی تست و ردیابی گونه های جدید کرونا افتتاح شده است.

تصویر آزمایشگاهی در انگلیس در تعقیب گونه‌های جدید کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، آزمایشگاه جدید «روزالیند فرانکلین» در شهر رویال لِمینگتوُن اِسپا در واکنش به جهش‌های نگران‌کننده ویروس کرونا و خطرات آتی بیماری که بخشی از طرح اجتناب از یک قرنطینه عمومی دیگر است، عمل می‌کند. مجله دانستنی های پرسون، پنجره ای به سوی مطالب و مقالات روز است.

این تاسیسات نام یک دانشمند بریتانیایی را که در کشف نردبان مضاعف و مارپیچی دی‌ان‌ای نقشی مهم داشته و پیشکسوت استفاده از انکسار اشعه ایکس بوده است، بر خود دارد.

این امیدواری وجود دارد که آزمایشگاه روزالیند فرانکلین در مرحله بعدی همه‌گیری، در نهاد تازه‌تاسیس «آژانس ایمنی بهداشت انگلیس» (یوکی اچ‌اس‌اِی) به ابزار اصلی تبدیل شود. در این مرکز برای تشخیص سریع جهش‌های جدید کووید ۱۹ از «فناوری پیشرفته» استفاده می‌شود.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس در بیانیه‌ای می‌گوید که «فناوری پیشرفته ردیابی» برای کمک به جلوگیری از تهدیدهای ویروس جدید و نوظهور، نقشی اساسی خواهد داشت.

افتتاح این آزمایشگاه با افزایش نگرانی‌ها در مورد طرح دولت انگلیس برای لغو کامل مقررات و محدودیت‌های کووید ۱۹ از تاریخ ۱۹ ژوییه هم‌زمان شده است. برخی کارشناسان نگران‌اند که افزایش موارد آلودگی در هفته‌های آینده زمینه را برای بروز جهش‌های جدید ویروس که در مقابل واکسن مقاوم باشند، فراهم کند.

منبع: ایسنا

324096