علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

یک چسب پزشکی انقلابی ساخته شده است که بلافاصله هیدروژل‌ها را به هم متصل می‌کند و کاربردهای پزشکی و جراحی فراوانی در ترمیم و بهبود زخم دارد.
مسئول آموزش همگانی انستیتو تغذیه گفت: با توجه به شروع پدیده عادت ماهیانه و دفع خون از بدن در این دوران، توجه به دریافت میزان کافی آهن به خصوص از منابع غذایی با منشأ حیوانی نظیر انواع گوشت قرمز بسیار مهم است.
پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی بر اساس ارزیابی مستقل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بین تمامی مراکز پژوهشی در حوزه سرطان اعم از بالینی و زیست پزشکی در سراسر کشور موفق به کسب رتبه اول شد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان، گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای طرح توسعه و تجاری‌سازی اندام‌های انسان، مشترک بین جهاد دانشگاهی استان و پروفسور اسکندر سیف‌علیان، پژوهشگر برجسته مهندسی بافت مقیم انگلستان انجام شده است.
تحقیقات این موضوع که کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی(ADHD) در بزرگسالی درمان می‌شوند را کاملا رد کرده است و اکنون، تحقیقات جدید جنبه هشدار دهنده‌ای از بیش‌ فعالی را نشان می‌دهد و آن ابتلای افراد در بزرگسالی به این اختلال است.
بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند.
محققان دانشگاه پنسیلوانیا موفق به انجام آزمایش موفقیت‌آمیز رهایش دارو به مغز توسط نانوذرات لیپیدی شدند. یافته‌های آنها مدلی را ارائه می‌دهد که از نانوذرات لیپیدی (LNPs) برای تحویل mRNA استفاده می‌کند و امید جدیدی را برای درمان بیماری‌هایی مانند بیماری آلزایمر و تشنج ارائه می‌کند.
تحریک الکتریکی عمیق مغز (DBS) روشی مناسب و تاثیرگذار برای درمان حرکت بی‌اختیار و نامنظم بدن در بیماری پارکینسون است. با این حال، کاشت الکترودها در مغز فرد روشی تهاجمی و نادرست برای تحریک سلول‌های عصبی است، ‌ به تازگی محققان نشان دادند که می‌توان از مگنتوژنتیک (magnetogenetics) برای حل این مشکل استفاده کرد.
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که «سن» واقعی مغز شما چقدر است؟ احتمالاً شنیده‌اید که می‌گویند مغز، سلول‌ها (نورون‌های) خود را با سرعت سرگیجه‌آوری از دست می‌دهد، به‌ویژه در سال‌های آخر عمر. شکی نیست که شما هم دوست دارید آنچه را که دارید تا جای ممکن از دست ندهید.
رییس مرکز تحقیقات پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه در فرایند کراتینه کردن مو باید نکاتی مثل مواد مورد استفاده و رعایت تعادل در تکرار مد نظر باشد، گفت: مقاله‌ای در یکی از مجلات معتبر علمی دنیا منتشر شده، مبنی بر اینکه در افرادی که به صورت متناوب و بیش از حد از فرآورده‌های صاف کننده مو استفاده می‌کنند، احتمال بروز سرطان‌ در آن‌ها بیش از سایرین است.
تفاهم نامه ای بین پژوهشکده بیماری های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تهران و بنیاد ملی علم ایران وابسته به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به امضا رسید.
یک پزشک متخصص پوست و مو در خصوص علل افزایش شپش موی سر در جهان صحبت کرد و راه‌های انتقال آن را عنوان کرد.
یک گزارش تحلیلی جدید نشان می‌دهد که خط تولید داروی شرکت «مُدرنا» دست کم گرفته شده است و فناوری آران‌ای پیام‌رسان آن می‌تواند به تولید واکسن‌های جدیدی علیه ویروس سین‌سیشیال تنفسی، آنفلوانزا و سرطان بیانجامد.
اگر استرس زیاد باشد و مدیریت نشود یا در طولانی مدت ادامه یابد، می‌تواند منجر به مشکلات جدی‌تر شود که شاید تهدیدی برای زندگی فرد باشد. و بیماری زا باشد.
در هم اندیشی پژوهشگران علوم پزشکی؛

رونمایی از چهار داروی جدید با فناوری پیشرفته

چهار داروی جدید با فناوری پیشرفته با حضور وزیر بهداشت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و چند تن از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی شد.