اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

ایالات متحده آمریکا در راستای ادعاهای مطرح شده مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه در جنگ علیه اوکراین، مدعی شد که ده‌ها نیروی نظامی روسیه برای استفاده از سیستم موشک بالستیک کوتاه برد در ایران آموزش دیده اند.

مدیر ارتباطات دولتی غزه گفت که اشغالگران با موشک‌های غول پیکر ساخت آمریکا که برای در هم کوبیدن کوه‌ها طراحی شده بودند، به چادرها در «مواصی» خان یونس در جنوب نوار غزه حمله کردند.

جان کربی قبلا گفته بود که آمریکا نمی‌تواند ادعا‌ها درباره ارسال موشک از ایران به روسیه را تایید کند، اما حالا یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته که این اقدام به معنی حمایت ایران از جنگ متجاوزانه روسیه است.
با وجود ادعاها و برخی گزارش‌ها در آمریکا درباره نفوذ ایران و روسیه در انتخابات پیش روی آمریکا، اما به تازگی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا تائید کردند که هنوز هیچ تلاشی از سوی عوامل خارجی را در ارتباط با مداخله مستقیم در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر کشف نکرده‌اند.
جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه عنوان کرد که واشنگتن رزمایش نظامی مشترک روسیه و چین در آسیای شرقی را دنبال می‌کنند و در لحظه هیچ نگرانی در این زمینه ندارد.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: روس‌ها در جنگ با اوکراین مناطقی که تا الان تصرف کرده‌اند را از دست نخواهند داد و حملات اخیر نیروهای روس برای تثبیت مواضع این کشور است.

وزارت خارجه اوکراین به دنبال طرح ادعای مجدد ارسال موشک از تهران به مسکو، از احضار کاردار ایران در اوکراین خبر داد.
خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که ۱۰ نفر از مقامات ارشد سابق ارتش آمریکا در نامه‌ای که امروز (دوشنبه) منتشر شد، ضمن حمایت از «کامالا هریس» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور، «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه را «خطری برای دموکراسی و امنیت ملی» ایالات متحده دانستند.

وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور و «فواد حسین» همتای عراقی او، بر آمادگی کشورهای خود برای همکاری در راستای تضمین ثبات و امنیت در خاورمیانه تاکید کردند.

اتحادیه اروپا در گزارشی ارزیابی کرد، ایالات متحده دیگر آماده برای تامین چتر امنیتی برای اروپا نیست، در حالی که این اتحادیه به رغم این مساله هنوز به توانایی دفاع مستقل از خودش نرسیده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که برای ملاقات با دولت جدید ایران و ازسرگیری گفت‌وگوها برای رسیدن به نتایج واقعی درباره مسائل باقی‌مانده پادمانی آمادگی دارد.
سازمان آگهی های پرسون