اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رئیس‌جمهور آمریکا پس از عملکرد بد در مناظره اول با دونالد ترامپ، در جریان سخنرانی در کارزار انتخاباتی خود در کارولینای شمالی، رقیب خود را به دروغگویی متهم و او را «دیوانه» توصیف کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه(۸ تیر) از گفت‌وگوی تلفنی خود با علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

«آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگویی تلفنی با «علی باقری کنی» سرپرست وزارت خارجه ایران، خواستار کمک تهران برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه شد.

پلیس انگلیس روز جمعه تعدادی از عناصر ضد انقلاب و اغتشاشگر را که با حمله به رای‌دهندگان در شعبه اخذ رای بیرمنگهام قصد اخلال در روند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری داشتند، دستگیر کرد.

جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور در نخستین مناظره انتخاباتی بر سر ایران و قدرتش در منطقه با یکدیگر جدال لفظی کردند و بایدن گفت که در دوران ترامپ، ایران به پایگاه ما حمله کرد و او هیچ کاری نکرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پیش از برگزاری نخستین مناظره امشب انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بار دیگر به جو بایدن رئیس جمهور فعلی حمله کرد و او را تهدیدی برای آمریکا دانست.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پیش از برگزاری نخستین مناظره امشب انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بار دیگر به جو بایدن رئیس جمهور فعلی حمله کرد و او را تهدیدی برای آمریکا دانست.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را برعهده دارد، از توقف پذیرش اعضای جدید با هدف ادغام اعضای تازه‌وارد که اول امسال به این گروه پیوستند، خبر داد.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در هفدهمین گزارش خود در اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (۲۰۱۵) و برجام با بیان اینکه آمریکا تحریم ها را از سال ۲۰۱۸ تاکنون تعلیق یا رفع نکرده و همچنین معافیت‌های نفتی را تمدید نکرده است، گفت: من مجدداً از اعضای این توافق و آمریکا می خواهم که همه راه های موجود برای گفتگو و همکاری را دنبال کنند.