ولادیمیر پوتین:

آمریکا سعی دارد به هر قیمتی سلطه خود در جهان را حفظ کند

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت که آمریکا سعی دارد به هر قیمتی سلطه خود در جهان را حفظ و از اوکراین برای تحمیل یک شکست راهبردی به روسیه استفاده کند.
تصویر آمریکا سعی دارد به هر قیمتی سلطه خود در جهان را حفظ کند

به گزارش سایت خبری پرسون، ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود برای مراسم افتتاحیه رزمایش دریایی موسوم به «اقیانوس ۲۰۲۴» گفت: ایالات متحده به دنبال برتری نظامی محسوس و به راه انداختن یک مسابقه تسلیحاتی است.

وی اظهار داشت: شاهدیم که آمریکا به هر قیمتی تلاش می‌کند که سلطه نظامی و سیاسی خود در جهان را حفظ کند و با این هدف، به دنبال تحمیل شکست راهبردی به روسیه با استفاده از اوکراین است.

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه واشنگتن آشکارا برنامه استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد از جمله در منطقه آسیا و اقیانوسیه را اعلام می‌کند، افزود: ایالات متحده و پیروان آن به بهانه مقابله با تهدید ادعایی روسیه و بازدارندگی چین، حضور نظامی خود را در نزدیکی مرزهای غربی روسیه در قطب شمال و منطقه آسیا و اقیانوسیه افزایش می‌دهند.

پوتین همچنین خاطرنشان کرد که برای اولین بار در سه دهه گذشته است که روسیه تمرین‌های نظامی دریایی را در چنین مقیاس بزرگی مانند رزمایش «اقیانوس ۲۰۲۴» انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان ۱۵ کشور جهان به‌ عنوان ناظر در این رزمایش شرکت دارند، اعلام کرد که نیروهای مسلح چین نیز در آن مشارکت دارند.

رئیس‌جمهور روسیه افزود که شرکت‌کنندگان در این رزمایش، استفاده یکپارچه از سلاح‌های با دقت بالا و دیگر سلاح‌های نوین و پیشرفته را تمرین خواهند کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از آغاز رزمایش راهبردی «اقیانوس ۲۰۲۴» خبر داد و تصریح کرد که این رزمایش تا ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری «نووستی» در این باره در گزارشی نوشت: این رزمایش و مانورهای دریایی آن در آب های اقیانوس آرام و منجمد شمالی، دریای مدیترانه و دریای خزر و بالتیک برگزار خواهند شد.

منبع: ایرنا

764205

سازمان آگهی های پرسون