اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رژیم صهیونیستی برای فرار از باتلاق غزه بدنبال بهره برداری از عشایر جنوب فلسطین است که یادآور شوراهای بیداری دست‌پروده آمریکا در عراق در سال ۲۰۰۶ است. این درحالی است که عشایر فلسطینی اساساً مخالف این طرح هستند.
شخصی با استفاده از چکش اقدام به شکستن شیشه پنجره‌های کنسولگری آمریکا در سیدنی کرده است.
سه دولت انگلیس، فرانسه و آلمان با ارائه قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران نیز چندان کمکی به قطع جنایات جنگی علیه مردم فلسطین نمی‌کنند. در چنین شرایطی «بایدن» نیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، دچار بحران شده و آینده خود را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گروگان استمرار جنایات جنگی نتانیاهو، کرده است؛ به ویژه که دولت‌های روسیه و چین نیز با پیشنهاد سه دولت اصلی اروپایی همسو نشدند.
رهبر کاتولیک‌های جهان در یک سخنرانی ضمن حمایت از طرح‌های پیشنهادی برای آتش‌‎بس در جنگ غزه، خواستار اقدام جامعه جهانی برای به سرانجام رسیدن این طرح و کمک رسانی سریع به مردم غزه شد.

پرده جدید نبرد هیبریدی آمریکا با دولت یمن در تقابل بانکی شورای انتقالی علیه بانک‌های صنعا آشکار شده و علاوه بر ادامه حملات هوایی و تلاش‌های سیاسی-امنیتی در زمینه اقتصادی هم تلاش برای فشار بر انصارالله در دستور کار قرار گرفته است.
دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خود را قهرمان ارزهای دیجیتال معرفی کرد و از تلاش های دموکرات ها برای تنظیم این بخش در جمع آوری حامیان مالی در سانفرانسیسکو انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در دیدار جاری با رئیس جمهور اوکراین به وی وعده داد که تا ساعات آتی کمک نظامی ۲۲۵ میلیون دلاری واشنگتن برای اوکراین را امضاء خواهد کرد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تهران، مسکو و پکن در بیانیه‌ای مشترک که در روز پنج‌شنبه منتشر شده از غرب خواستند تا با عزمی سیاسی از تشدید تنش‌ها خودداری کرده و در راستای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تلاش کند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که از افزایش خشونت در سراسر میانمار نگران است و حملات اخیر ارتش میانمار به تعداد زیادی از غیرنظامیان در ایالت راخین را محکوم می کند.