اتهام جدید آمریکا به همدستی چین با روسیه در جنگ اوکراین

معاون وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار با شرکای کشور خود در ناتو و اتحادیه اروپا مدعی شد که جزئیاتی از «حمایت قابل‌ توجه» چین از پایگاه صنعتی نظامی روسیه را به متحدان خود ارائه کرده است.

تصویر اتهام جدید آمریکا به همدستی چین با روسیه در جنگ اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، کرت کمپبل که از دیروز دوشنبه با مقامات بلژیک، ناتو و اتحادیه اروپا دیدار کرده است، در بروکسل اظهار داشت: ایالات متحده از شرکای اروپایی خود می‌خواهد که در ابراز نگرانی خود نسبت به همکاری دفاعی فزاینده چین با روسیه قاطع‌تر عمل کنند.

این مقام آمریکایی تصریح کرد که «از شرکای اروپایی خود خواسته‌ایم اقدامات بیشتری انجام دهند و در اتخاذ اقداماتی برای نشان دادن نارضایتی‌ها، با ما همسو شوند.»

معاون وزیر امور خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد که بسیاری از کمک‌های چین به روسیه به صورت پنهانی ارائه شده است.

کمپبل مدعی شد که روسیه با چین بیشتر در تحقیق و پشتیبانی در زمینه‌هایی مانند زیردریایی‌ها، فعالیت‌های طراحی هوانوردی از جمله فناوری رادارگریز و قابلیت‌های موشکی تعامل دارد.

به گفته او، پیشرفت‌های چین در زیردریایی‌ها می‌تواند برتری‌های کنونی آمریکا در این زمینه را تضعیف کند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد که کمک روسیه به چین برای تکمیل برخی از قابلیت‌های نظامی، «تاثیر مهم، منفی و نگران‌کننده‌ای» بر دیگر کشورهای منطقه هند و اقیانوس آرام خواهد داشت.

کمپبل ادامه داد که آمریکا، اتحادیه اروپا و شرکای ناتو در ارتباط با سیاست چین با یکدیگر بیش از پیش هماهنگ می‌شوند.

پیشتر نشریه آمریکایی «پولیتیکو» پیشتر در مطلبی نوشته بود: آمریکایی‌ها می‌کوشند کشورهای اروپایی را در مورد نقش چین در کمک به روسیه، حساس و جبهه مشترک خود را با اروپا بر علیه چین و روسیه تقویت کنند.

پولیتیکو افزود: علاوه بر جنگ روسیه، تمرکز مشترک ایالات متحده و اتحادیه اروپا بر ظرفیت مازاد چین در تجارت و مقابله با آن بوده است.

واشنگتن بارها به پکن در مورد حمایت از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه هشدار داده است و صدها تحریم را با هدف محدود کردن توانایی مسکو برای بهره‌برداری از فناوری‌های خاص برای مقاصد نظامی وضع کرده است.

منبع: ایرنا

764210

سازمان آگهی های پرسون