خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح کرد؛

نگرانی ایران از حوادث عراق

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز نگرانی شدید از حوادث چند روز گذشته در عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از امنیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق حمایت کرده و هر اقدامی که این اصول خدشه ناپذیر را مورد تهدید قرار دهد، قویا مردود می‌داند.
نماینده مردم شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سند جامع همکاری ایران و چین یکی از بهترین سندهای همکاری است که تاکنون بین ۲ دولت به امضا رسیده است.
یادداشت/ تحولات اخیر در همسایه شرقی ایران احتمالا گروههای عراقی را به این تحلیل رسانیده که بالا رفتن تلفات انسانی، آمریکا را مجبور به خروج از عراق نیز خواهد کرد و همین عاملی شده که در هفته های اخیر حملات چریکی علیه ارتش عمو سام شدت بگیرد.

سایت هسته‌ای نطنز به عنوان یکی از حفاظت شده‌ترین تاسیسات در کشور بار دیگر مورد تعرض قرار گرفت و بار دیگر شواهد و قراین نهادهای امنیتی را به یک عامل خارجی رسانده است؛ اسراییل، رژیمی که تاریخ ۷۰ ساله فعالیت‌های اطلاعاتی-نظامی آن در منطقه نشان داده است تنها یک زبان می‌فهمد.
­ رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر خارجه روسیه با اشاره به پاسخ ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به نامه رهبر معظم انقلاب، اراده رهبران عالی دو کشور را بر ارتقای روابط دوجانبه دانست.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه ها بویژه همکاری های اقتصادی و تجاری،گفت: تهران و بغداد می توانند با توسعه همکاری های دوجانبه و منطقه ای، نقش مهمی در تحولات منطقه ایفا کرده و تاثیرگذار باشند.
پیام قالیباف به رؤسای مجالس کشورهای اسلامی؛

رمضان فرصت مناسبی برای همدلی امت اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رمضان، مجالی در نیایش و ستایش رب العالمین برای عبور از بحران فراگیر کروناویروس و فرصتی مناسب برای تقویت همدلی و هم‌صدایی امت اسلامی است.
مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه مطرح کرد:

ایران هوشیارتر عمل کند/ اسراییل منتظر پاسخ باشد

مدیر کل پیشین بخش خاورمیانه وزارت امور خارجه گفت: اسراییل نگران است تا وضعیت منطقه خاورمیانه عادی و مناسبات بهبود یابد لذا از هر موقعیتی استفاده می کند تا ایران را وادار به عکس العمل کرده و اوضاع را به هم بریزد اما ایران باید هوشیار باشد تا در دام آن نیفتد.
علیرضا تقوی نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: غنی سازی ۶۰ درصدی ایران باعث تضعیف موقعیت نتانیاهو در اسرائیل خواهد شد زیرا به افکار عمومی رژیم صهیونیستی این پیام را می رساند که اقدامات نخست وزیر متجاسر آنان نمی تواند فعالیت های راهبردی تهران را متوقف کند و هر اقدامی با واکنش خطرناک تر جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

به رغم تاکید دستگاه‌های امنیتی پاکستان درخصوص عدم حضور سازمان یافته داعش در این کشور، عملیات‌های صورت گرفته علیه عناصر تروریستی خلاف این موضوع را نشان می دهد و در تازه‌ترین تحول، گزارش‌ها حاکی از کشته شدن چند تروریست از جمله عوامل داعش در ایالت بلوچستان پاکستان است.