توقف عملیات کمک‌رسانی در غزه

یک مقام ارشد سازمان ملل متحد اعلام کرد که امروز (دوشنبه) عملیات ارائه کمک‌های بشردوستانه این سازمان در نوار غزه پس از آنکه رژیم صهیونیستی اواخر روز یکشنبه دستور تخلیه دیرالبلح در مرکز غزه را صادر کرد، متوقف شد.

تصویر توقف عملیات کمک‌رسانی در غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، این مقام سازمان ملل متحد که نام او در این گزارش عنوان نشده است، با بیان اینکه با شرایطی که اکنون داریم نمی‌توانیم کمک‌رسانی کنیم، گفت: از امروز صبح، ما در غزه فعالیتی نداریم.

این مقام ارشد سازمان ملل ادامه داد: ما غزه را ترک نمی‌کنیم به دلیل اینکه مردم در آنجا به ما نیاز دارند. در تلاش هستیم تا بین نیاز مردم [به کمک‌های بشردوستانه] و ضرورت سلامت و امنیت کارکنان سازمان ملل تعادلی برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات کمک‌رسانی سازمان ملل در غزه به طور رسمی تعلیق نشده است، افزود که به کارکنان سازمان ملل متحد در محل دستور داده شده که تلاش کنند تا راهی برای ادامه عملیات پیدا کنند.

پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید بین نیروهای اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف نوار غزه در جریان است.

به گزارش ایرنا، باوجود هشدار سازمان‌های بشردوستانه و امدادی و درخواست‌های بین المللی برای بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور جلوگیری از قحطی ناشی از قطع ورود کمک‌ها و نجات جان هزاران بیمار و مجروح، نظامیان ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از زمان حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه و سیطره بر سرزمین رفح و گذرگاه کرم ابوسالم همچنان گذرگاه‌های این منطقه را بسته‌اند.

سازمان برنامه جهانی غذا با ابراز نگرانی از کاهش حجم عملیات کمک رسانی به غزه هشدار داد که ۲ میلیون فلسطینی در نوار غزه که در معرض جنگ ویرانگر رژیم اسرائیل قرار گرفته‌اند، از کمبود مواد غذایی رنج می‌برند.

در این پیوند صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نسبت به تاثیر فاجعه بار و وضعیت وخیم کودکان غزه به دلیل بسته شدن گذرگاه‌هایی که کمک‌ها از طریق آنها وارد می‌شود و افزایش عملیات نظامی رژیم صهیونیستی، هشدار داد.

رژیم اشغالگر اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) حملات وحشیانه‌ای را علیه ساکنان نوار غزه آغاز کرده است که تاکنون ده‌ها هزار شهید، مجروح و مفقود که اکثر آنها کودک و زن هستند برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت فلسطین به تازگی اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ تاکنون، ۴۰ هزار و ۴۳۵ شهروند فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

752390