درخواست سازمان های اروپا برای اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی

ده‌ها سازمان رسانه‌ای با نگارش نامه‌ای خطاب به مقام‌های اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی بابت قتل‌عام بی‌سابقه خبرنگاران شده‌اند.
تصویر درخواست سازمان های اروپا برای اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، «مرکز اروپایی برای آزادی‌های مطبوعات و رسانه‌ها» در بیانیه‌ای اعلام کرد به 60 ارگان خبری دیگر در سراسر جهان پیوسته که خواستار «اقدام علیه مقام‌های اسرائیل» بابت کشتار بی‌سابقه خبرنگارها شده‌اند.

60 سازمان رسانه‌ای و حقوق بشری در نامه‌ای خطاب به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، والدیس دومبروسکیس، رئیس کمیسیون اروپا و وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا از «قتل عام خبرنگاران» توسط رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و خواستار تعلیق همکاری‌ها با این رژیم شده‌اند.

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران (CPJ) و دیده بان حقوق بشر (HRW) نیز از جمله امضاکنندگان این بیانیه بودند. در این نامه آمده است: «در پاسخ به کشته شدن شمار بی‌سابقه‌ای از روزنامه‌نگاران و همچنین نقض مکرر آزادی‌های رسانه‌ای توسط مسئولان اسراُیلی از زمان آغاز جنگ با حماس، گزارشگران بدون مرز و 59 سازمان دیگر از اتحادیه اروپا می‌خواهد توافق همکاری با اسرائیل را قطع کرده و اقدام به وضع تحریم‌های هدفمند علیه مقصران کند.»

در این نامه تصریح شده حملات مخرب اسرائیل در نوار غزه باعث شده که دهه جاری مرگبارترین دهه برای خبرنگاران باشد. آنها خاطرنشان کرده‌اند: «کشتار هدفمند یا کور خبرنگاران خواه عامدانه باشد و خواه از سربی‌ملاحظگی، جنایت جنگی است.»

منبع: تسنیم

752358