ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخورد سیاسی با مقوله حقوق بشر از سوی آمریکا، دولت آمریکا را نه حامی، بلکه ناقض بزرگ حقوق بشر خواند.
تحلیلگر ارشد سیاسی و متخصص مطالعات آمریکا در گفت‌وگو با یک روزنامه‌ای عربی گفت، آمریکا باید در خصوص عدم تکرار رفتارهای قبلی خود و رفع تحریم‌ها تضمین‌هایی بدهد.
نشریه پولیتیکو در گزارشی با استناد به اظهارت دیپلمات‌های اروپایی مدعی شد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از سفرش به ایران برای رایزنی جهت از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، مورد انتقاد شدید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا با قدردانی از تلاش های جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات وین اعلام کرد واشنگتن منتظر مشورت با او در مورد گفتگوهایش در تهران است.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که کوتاهترین دوران صدارت را در بین دیگر نخست‌وزیران سابق این رژیم داشته در مصاحبه پایانی خود بعنوان نخست‌وزیر، علیه ایران سمپاشی کرد.
نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه خداحافظی با روزنامه نیویورک تایمز، مدعی شد ایران «در حال تخطی از ملزومات اساسی» معاهده منع اشاعه تسلیحات اتمی(ان‌پی‌تی) است و تلاش کرده است به طور مستقیم و با به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین(پهپاد) به فلسیطین اشغالی حمله کند.