ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

مقام ارشد دولت ترامپ:

بازگشت به برجام اشتباه است

جان بولتون سیاستمدار تندروی آمریکایی همزمان با قرار گرفتن مذاکرات وین در مراحل پایانی، تلاش دولت بایدن برای بازگشت به برجام را اشتباه خواند.
ده‌ها قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات پیش‌نویس نامه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن نسبت به احتمال حصول توافق جدید با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور ابراز نگرانی شده است.
دولت انگلیس در بحبوحه افزایش بهای انرژی در این کشور و سراسر اروپا، چشم به افزایش تولید نفت و گاز در دریای شمال دوخته که ایران در یکی از میادین گازی آن موسوم به «رام» که حدود پنج درصد از گاز این کشور را تامین می‌کند سهام دارد.
آمریکا اعلام کرد: ما نظرات ایران درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کردیم و پاسخمان را چهارشنبه، ۲۴ اوت ارائه دادیم. حالا ایران باید پاسخ بدهد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رهبر حزب اپوزیسیون این رژیم که از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای و از مشوقان اصلی خروج آمریکا برای خروج از این توافق در سال ۲۰۱۸ بود، درباره مسائل مربوط به احیای توافق هسته‌ای گفت‌وگو کرد.

«ارنست مونیز» یکی از اعضای سابق تیم مذاکره‌کننده دولت آمریکا گفت: ما پنج سال باارزش را به علت تصمیم نابخردانه رئیس‌جمهور ترامپ که منجر به خروج آمریکا از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ شد، از دست دادیم.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی:

خطرات برجام بزرگ‌ شده است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: توافق احتمالی در مذاکرات وین توافقی بد و دربردارنده خطرات بیشتری نسبت به توافق سال ۲۰۱۵ دارد.
پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه عراق به نقل از «احمد الصحاف» سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد «فؤاد حسین» امروز دوشنبه در سفر به تهران با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار می‌کند.

جان کربی گفت: «امروز به لطف اینکه ایران می‌خواهد در مورد چند موضوع مهم موافقت کند، مطمئناً نسبت به حدود دو هفته پیش به هم نزدیک‌تر هستیم».