کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

کارشناس بازار کار با بیان اینکه کارگران در 30 سال اخیر دستمزد واقعی دریافت نکرده اند، گفت: امروزه کارگران با شرایط بسیار سختی روبرو هستند چون تورم بسیار بالاست و از طرفی پس اندازی برای آینده ندارند و بنابراین دچار مشکل اساسی هستند.

روحانی در افتتاح طرح‌های وزارت کار و میراث فرهنگی:

سال ۱۴۰۰ سال غلبه بر کرونا است/ رشد دو برابری توسعه زنجیره فولاد در 8 سال

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال آینده، سال غلبه بر ویروس کرونا و احیای همه مشاغل خواهد بود، گفت: واکسن کرونا به اندازه کافی وارد کشور خواهد شد.
پس از گذشت چند ماه که بازنشستگان هما با مشکلات مالی روبه‌رو بودند، رئیس سازمان برنامه و بودجه با کمک به صندوق بازنشستگی هما موافقت کرد.
52 نفر از نمایندگان طی سوالی از وزیر تعاون تصریح کردند که علت عدم حذف (بروزرسانی) میزان حقوق و مزایای دریافتی مدیران و اعضا هیات مدیره های شرکت های زیر مجموعه از روی سامانه شفافیت چیست؟
آمار منتشرشده نشان می‌دهد، در سال ۲۰۲۱، کانادا از ایالات‌متحده به‌عنوان محبوب‌ترین کشور برای ورود کارگران خارجی پیشی گرفته است و بر اساس نتایج یک نظرسنجی جهانی، دبی و ابوظبی از پنج شهر برتر در زمینه کار و فعالیت شغلی شدند.

با مصوبه مجلس، باید در سال آینده ۸۹ هزار میلیارد از بدهی‌دولت به تامین اجتماعی تسویه و مرحله دوم همسان‌سازی حقوق ۳.۶ میلیون کارگر بازنشسته اجرایی شود، زمان اجرا و افزایش حقوق‌ها چقدر خواهد بود؟
بر اساس اعلام وزارت کار حوادث ناشی از کار در سال گذشته ۱۵درصد کاهش یافته و به ازای هر ۱۰۰هزار نفر کمتر از ۵ نفر فوتی ثبت شده است.

در شرایط تورم افسارگسیخته و توفانی و زیر سایه انواع شعارهای محروم‌نوازانه و فریادهای عدالت‌خواهانه که از هر سو و هر جناحی بلند است برخی رویدادها اگر بهت‌آور نباشد، تعجب‌ساز و بعضا غیرقابل باورند. هیچ کس نمی‌تواند منکر فشارهای فزاینده و دردناک معیشتی برا قشار آسیب‌پذیر خصوصا کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.
یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠ با اشاره به مصوبه این کمیسیون برای افزایش ٢۵ درصدی حقوق‌های تا ۱۰ میلیون تومان در سال آینده، گفت که حقوق های بالاتر از ۱۰ میلیون تومان به میزان ثابت ۲/۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

با توجه به آنکه ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت دریافت تسهیلات جدید کرونا را تا نیمه اسفند ماه تمدید کرده بنابر این فردا آخرین مهلت دریافت وام جدید کرونا خواهد بود و هرگونه تمدید مجدد بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد داشت.


در میان فراز و نشیب های بازار مسکن و حوزه ساخت و ساز نام شرکتی موفق به نام “هلدینگ آریانا” دراین عرصه به گوش مان می رسد . کنجکاویم تا در این شرایط به ظاهر سخت اقتصادی راز موفقیت این شرکت را کشف کنیم .
در نخستین جلسه دستمزد شورای عالی کار پیشنهاد کارفرمایان برای تعیین مزد منطقه ای پذیرفته نشد و مقرر شد که برای سال ۱۴۰۰ تعیین مزد ملی همچون روال سالهای قبل در دستور کار قرار گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاثیر گسترده تحریم و شیوع کرونا بر مباحث کلان اقتصادی کشور گفت: دولت تلاش می‌کند با توسعه سرمایه‌گذاری و استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی تاثیر تحریم و تحریم را تا حد امکان کاهش دهد.
فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در کمیته دستمزد با بیان اینکه این رقم خروجی کمیته دستمزد است گفت: اگر این رقم از سوی نماینده کارگران اعلام می‌شد به مراتب بالاتر بود، اما این توافق سه‌جانبه با اجماع نمایندگان از سه گروه کارفرمایان، دولت و کارگران صورت گرفته است.