غفلت از بخش تعاون در اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری

یک کارشناس حوزه تعاون با اشاره به مغفول ماندن موضوع تعاون در اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری تصریح کرد: در مناظرات آینده حتما به بخش تعاون اشاره شود تا تعاونگران درخصوص برنامه های نامزدها بهتر تصمیم گیری کنند.

تصویر غفلت از بخش تعاون در اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری

به گزارش سایت خبری پرسون، هادی ابوی اظهار کرد: طی روزهای گذشته با بررسی مواضع و اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری، دیدیم که از بخش تعاون، سند توسعه بخش تعاون و توزیع عادلانه ثروت هنوز صحبتی به میان نیامده است، در حالی که سند توسعه تعاون در ابتدای سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد و انتظار داریم که نامزدها ایده‌ها و برنامه‌هایشان را در این خصوص ارائه دهند.

وی با اشاره به مغفول ماندن موضوع تعاون در برنامه‌ها و اظهارات نامزدها گفت: غیر از آقای پورمحمدی که در صحبتها چندین بار به استفاده از ظرفیت بخش تعاون تاکید داشت، هیچکدام از نامزدها اشاره ای ولو جزئی به تعاون نداشتند، درحالی که تعاون یکی از سه بخش اقتصاد کشور است و ظرفیت ها و مزیتهایی دارد که باید از آن استفاده شود.

این فعال تعاونی گفت: از بی توجهی نامزدها به این مسأله گلایه مندیم و امیدواریم در مناظرات بعدی به بخش تعاون جدی‌تر توجه نشان بدهند.

ابوی در عین حال با بیان اینکه با سرمایه گذاری بخش تعاون اقتصاد رونق می یابد، اظهار کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و بهترین قالب برای به میدان آوردن مردم و افزایش مشارکت های مردمی بخش تعاون است.

کارشناس بخش تعاون تصریح کرد:جمع آوری سرمایه های کم‌، ممکن است سخت باشد ولی تعاون این ظرفیت را دارد که با تجمیع سرمایه‌های خرد کارهای بزرگ انجام بدهد.

وی گفت: دولت شهید رئیسی به بخش تعاون، نگاه ویژه‌ای داشت و اگر برخی نامزدها دنباله روی برنامه ها و سیاستهای شهید رئیسی هستند باید مواضع و برنامه های خود را در این خصوص بیان کنند تا تعاونگران نسبت به برنامه های آنها بهتر تصمیم بگیرند.

به گفته ابوی اگر سیاست‌های مردم محور از سوی نامزدها مطرح می شود، باید جایگاه تعاون و نحوه استفاده از ظرفیت این بخش مردمی نیز تبیین شود.

منبع: ایسنا

693379