کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

یک فعال کارگری با بیان اینکه تعیین دستمزد مساله پیچیده ای نیست و در یک جلسه هم می توان دستمزد کارگران را تعیین کرد، گفت: امروز خرید میوه برای کارگران و بازنشستگان یک کالای لوکس و گردش و سفر آمال و آرزو شده است.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت خبر داد و تاکیدکرد که بر اساس این مصوبه افرادی که قبل از سال ۹۷ در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شده‌اند بدون تشریفات اداری در قالب رسمی و پیمانی استخدام خواهند شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سهم اشتغال روستایی از مجموع سبد اشتغال کشور از سه درصد به ۲۹ درصد رسیده است، گفت: با اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی متوسط درآمد حاصل از کار و تلاش روستاییان در طی‌ سال‌های ۹۶ تا ۹۹ از ۶۱ درصد به ۶۴.۲ درصد افزایش یافته است.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه حداقل دستمزد کارگران از تورم سالهاست عقب مانده،گفت: طبق برآوردها، هزینه سبد معیشت برای خانوار کارگری با ۳.۳نفر جمعیت، ۱۰ میلیون تومان است.
در حالی که پیش از این مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت وام کرونا برای برحی از بنگاههای حوزه گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان تا پایان دی و بهمن ماه اعلام شده بود، ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت دریافت تسهیلات کرونایی برای هر سه بخش را تا نیمه اسفند ماه تمدید کرد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۲۴ بهمن برگزار و از هر پنج نفر یک نفر استخدام می‌شود که حدود ۱۵ هزار نفر مربوط به پرستاران و ۵۶۰۰ نفر مربوط به مشاغل بهداشتی است.
در دنیای کنونی کسب‌وکارها خود را در قبال جامعه و کاستی‌های آن و همچنین در قبال ذی‌نفعانشان مسوول می‌دانند و در واقع یک بنگاه اقتصادی همانند یک شهروند تلقی می‌شود که نسبت به جامعه خود مسوولیتی برعهده دارد که از آن به‌عنوان مسوولیت اجتماعی شرکتی یاد می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت کمک هزینه معیشت به معلولان شدید و خیلی شدید ۱۸ ساله بدون شغل در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: مبلغ ۴۸۰ هزار تومان برای این افراد که در دهک درآمدی یک تا سه قرار دارند، واریز شد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد کسب و کارهای مجازی فعال در فضای اینستاگرام وجود ندارد، از افزایش فعالیت‌ کسب و کارها در فضای اینستاگرام بعد از شیوع ویروس کرونا خبر داد.