کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

مقتدایی در نامه ای به جهانگیری و شریعتمداری؛

تامین امنیت شغلی کارگران وظیفه دولت است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به معاون اول رییس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار توجه بیشتر به موضوع امنیت شغلی کارگران شد و گفت که دولت در ماه های باقی مانده از عمرش زمینه رضایتمندی بیشتر جامعه کارگری را فراهم کند.
در این مراسم از گروه کار مجتمع صنعتی آرتاویل تایر که به عنوان منتخب گروه کار برتر ملی بخش صنعت در سی و دومین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تلاش از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انتخاب شده بودند تجلیل شدند.
یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

‎مدیریت مخارج، جبران کمبود حقوق / بازنشستگی آغاز فصل جدید اشتغال!

یکی از مشکلات افراد بازنشسته پایین بودن حقوق دریافتی شان است، این موضوع تنها در کشور ما نیست و در همه کشورهای دنیا هر از گاهی تجمعات نارضایتی برای میزان حقوق برپا می شود.
رئیس اتاق اصناف تهران از تمدید تعطیلی بازار بزرگ تهران و اصناف در گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار در چهارمین هفته متوالی خبر داد و گفت: صاحبان اصناف و مشاغل نامبرده از شنبه ١١ تا جمعه ١٧ اردیبهشت همچنان اجازه فعالیت ندارند.
بازار کار به‌طور مداوم در حال تغییر است و این تغییرات به سرعت اتفاق می‌افتد. مشاغل امروز بسیار متفاوت از نسل پدربزرگ و مادربزرگ شماست، حتی مشاغلی که والدین شما در آن مشغول بودند نیز ممکن است دیگر مورد تقاضا نباشند.
گفتگوی یک سیمبان با پرسون؛

سیمبانی؛ شغلی که در آرزوها هم پیدا نیست

چند روز گذشته روز جهانی سیمبان بود. حال سیمبان چیست و چگونه شغلی است؟ چه ویژگیهایی باید داشته باشیم تا بتوانیم شغل سیمبانی را انجام دهیم؟
نماینده تهران در مجلس از وزیر رفاه سوالی را درباره ایجاد سردرگمی و نارضایتی مردم از تحمیل هزینه‌های آزاد دارو و درمان در شرائط دشوار اقتصادی و حذف شتابزده دفترچه‌های تامین اجتماعی و عدم بکارگیری تمهیدات لازم چیست؟ مطرح کرد.
نمایشگاه مجازی ایران که از تاریخ ۵ اسفندماه آغاز به کار کرده بوده و به‌مدت سه ماه در تمام رشته فعالیت‌های اقتصادی برگزار می‌شود، به‌صورت رسمی افتتاح شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی توییتری اعلام کرد: با تصویب آن بخش از «طرح جوانی جمعیت» مجلس شورای اسلامی که محدود کردن غربالگری ژنتیک را در پی دارد، مخالفیم.
‎این روزها شرایط اقتصادی بسیاری از افراد جامعه به واسطه تحریم های ظالمانه امریکایی ها و از سوی دیگر ویروس کرونا با مشکل مواجه شده است و ترکش این مشکلات اقتصادی نخست به افراد نیازمند و به نوعی قشر ضعیف جامعه وارد شده است.
مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از طرح آمارگیری نیروی کار در پاییز ۱۳۹۹ نرخ بیکاری را ۴/ ۹ درصد از کل جمعیت فعال کشور اعلام کرده است. تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری برای ایران که به‌صورت مزمن بیکاری‌های دو‌رقمی را تجربه کرده، آن هم در شرایط کنونی که اقتصاد زیر سنگین‌ترین فشارها ناشی از تحریم و همه‌گیری کرونا قرار دارد، می‌تواند خبری خوب و نویدبخش محسوب شود؛ به‌ویژه اگر توجه شود که نرخ بیکاری در یک‌سال گذشته در یک روند تقریبا ثابت نزولی قرار داشته و از ۶/ ۱۰ درصد در زمستان ۱۳۹۸ به ۸/ ۹ درصد در بهار، ۵/ ۹ درصد در تابستان و حالا به ۴/ ۹ درصد در پاییز ۱۳۹۹ رسیده است.
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: بازگشت برخی از شرکت های خارجی تولیدکنندگان لوازم خانگی که در زمان تحریم ایران را ترک کردند، می تواند باعث بیکاری چندین هزار کارگر ایرانی و در دراز مدت باعث کاهش سطح تولید در کشور شود.
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

کارشکنی در پروژه‌های مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توقف تعدادی از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در برخی شهرها به دلیل کارشکنی شهرداری گفت: امروز در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که دیگر گفتن این موضوعات سودی ندارد.

در جلسه امروز هیأت دولت، ضریب حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات، شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ۲۵ درصد افزایش می یابد.
مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دستگاه‌های اداری و بانک‌ها همه تلاش خود را در سال جاری برای حمایت از اشتغال و رفع موانع پیش‌روی تولید به کار گیرند.
آیت الله محمدحسن اختری در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

تلاش برای برطرف کردن مشکلات مسلمانان / پیروان اهل بیت(ع) در 140 کشور جهان

مجمع جهانی اهل بیت به عنوان یک سازمان غیردولتی و جهانی درسال(۱۳۶۹ ه ش) به دست جمعی از پیروان مذهب شیعه و اهل‌بیت و تحت اشراف مرجعیت شیعه تأسیس شد، تا وظایف شناسایی، سازماندهی، آموزش و حمایت از علاقمندان اهل بیت پیامبر را عهده‌دار گردد.
نمایندگان مجلس برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور را اصلاح کرده و مقرر کردند که ثبت و ساماندهی فهرست کلیه افراد دریافت کننده کمک‌های حمایتی از محل بودجه عمومی در سامانه وزارت رفاه با رعایت سطوح دسترسی لحاظ شود.
این روزها بازنشستگان بعد از خانه دومین محلی که بیشتر اوقات فراغتشان را می گذرانند پارک ها و بوستان های است، آنها در این محیط ها دور هم جمع می شوند و گذشته های خود را با یکدیگر مرور می کنند، کرونا نیز نتوانسته این دورهمی آنها را از بین ببرد؛ اما پای ثابت صحبت این قشر از جامعه کم بودن حقوق بازنشستگی است.